חיל האוויר של ארה"ב תירגל לראשונה שיגור טיל שיוט גרעיני ממפציץ

חיל האוויר הודיע כי הניסוי נערך במסגרת תרגיל של 'פיקוד התקיפה הגלובלי', שמפעם לפעם בודק את כשירות טייסות המפציצים לתקוף מטרות-דמה בטילי שיוט

צילום: חיה"א ארה"ב

חיל האוויר של ארה"ב ביצע באחרונה ניסוי ראשון מסוגו של שיגור טיל שיוט גרעיני ממפציץ. הניסוי הצליח, כמובן, והטיל פגע במטרה.

מפציץ מדגם B-52 טס מעל מטווח הטילים במדינת יוטה ושיגר טיל שיוט מדגם AGM-86B, המוגדר כ'נשק מנגד' (STANDOFF WEAPONS), המשוגר ממרחק רב מהמטרה, מבלי שצוות המפציץ ייחשף לאש מן הקרקע. חיל האוויר ממעט למסור פרטים על טיל השיוט, אולם THE AVIATIONIST יודע לספר כי טיל השיוט הוא בעל מהירות תת-קולית, מסוגל לשאת חימוש גרעיני או קונבציונלי, יש בו מערכת המאפשרת לטיל להתאים את מתווה תנועתו לתנאי השטח שבו הוא מתקדם אל המטרה, והניווט נעשה באמצעות מערכות GPS ו-INS, ניווט אינרציאלי, המותקנות בטיל.

חיל האוויר הודיעי כי הניסוי נערך במסגרת תרגיל של 'פיקוד התקיפה הגלובלי', שמפעם לפעם בודק את כשירות טייסות המפציצים לתקוף מטרות-דמה בטילי שיוט. ההכנות לניסוי נמשכו זמן רב עד שהותקנו במטוס B-52 STRATOFORTRESS כל המיכשור האלקטרוני הדרוש לניסוי השיגור, המשגרים, טילי השיוט עצמם והצוותים המקצועיים המפעילים את ה מערכות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית