מתקפת סייבר על ורמונט

"האקרים רוסיים השתילו נוזקה ברשת החשמל של מדינת ורמונט, לא נגרמו נזקים"

צילום: AP

קוד נוזקה (MALWARE), שהאקרים מרוסיים משתמשים בו, נתגלה במערכת חברת החשמל של מדינת ורמונט בארה"ב.

פקידי ממשל אמריקניים אמרו שהפצחנים הרוסיים לא הפעילו את הקוד, המכונה בארה"ב GRIZZLY STEPPE), וכי לא נגרם נזק למערכת החשמל, אולם גילוי הקוד חשף את הפגיעות של רשת החשמל בארה"ב.

בממשלת ארה"ב הביעו בסוף השבוע חששות שהאקרים של ממשלת רוסיה מנסים לחדור לרשתות של מתקנים חיונייים בארה"ב. פקידי ממשלת אמרו לוושינגטון פוסט, כי מומחי הסייבר של הממשל מנטרים ובודקים את רשתות החשמל באופן קבוע, וכי מדובר במערכת ממוחשבת ברמה גבוהה ביותר והפרעה לפעילות עלולה להיות הרת אסון לשירותי החשמל, הבריאות והחירום במדינה.

חברת החשמל של ורמונט, ברלינגטון אלקטריק, פרסמה הודעה שבה נאמר כי קוד נוזקה התגלה במחשב נייד שלא היה מחובר לרשת החשמל העיקרית וכי ננקטו צעדים מידיים לבודד את המחשב והוזעקו שלטונות הסייבר הפדרליים.

מושל ורמונט, פיטר שמלין (דמוקרט) קרא לממשלה ליזום מיידית חקירה יסודית ולנקוט צעדים למניעת התקפות רשת כאלו בעתיד. המושל השתמש בלשון חריפה באומרו: "תושבי ורמונט והאמריקנים כולם חייבים לעמוד על המשמר ולהביע זעם על כך שאחד הבריונים הגדולים בעולם, ולדימיר פוטין, ניסה לתקוף את רשת החשמל שלנו. המקרה מדגיש את תפקידה של הממשלה הפדרלית לשים קץ להשתוללות הרוסית הזאת".

פקיד ממשל רם דרג סיפר עוד כי השבוע נפגשו נציגים בכירים של המשרד לביטחון במולדת HSD, הבולשת הפדרלית FBU ומשרד מנהל המודיעין הלאומי לדיון על הנוזקה הקרויה GRIZZLY STEPPE.  קבוצת מומחים זו הודיעה בתום הפגישה כי גופי צבא וארגוניים אזרחיים ברוסיה "הם חלק ממערכת סייבר תוקפנית, המופעלת נגד ממשלת ארה"ב ואזרחיה". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית