מח"א ב-F35

מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל: טיסת סולו במטוס F-35  'אדיר'

צילומים: סליה גריון / אתר חיל האוויר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"המזרח התיכון לא מחכה לנו. אם נידרש – נפעל. זה דור חדש, זה עידן חדש, זו יכולת שלא היכרנו בעבר", אמר השבוע מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, אחרי שנחת בבסיס נבטים בתום טיסתו הראשונה במטוס החמקן, F-35 'אדיר'.

מח"א הגיע לטייסת 'נשר הזהב' שבועיים אחרי שנחתו בבסיס שני ה'אדירים' הראשונים. במשך הזמן למד אלוף אשל היטב את המטוס ומערכותיו, התנסה בסימולטור בחו"ל, והשבוע המריא לראשונה לטיסת סולו שלו במטוס. שעת הטיסה של אשל ב'אדיר' מתוספת ל-335 אלף שעות טיסה ו-13 אלף גיחות מבצעיות שביצע ב-35 שנות היותו טייס מבצעי.

אחרי הטיסה ב'אדיר' הוסיף מח"א ואמר לאתר חיל האוויר: "מטוס ה'אדיר' עתיד להביא לשינוי תפיסתי עמוק בדרך הפעלת המטוס, הטייסת והחיל כולו. השינוי התפיסתי  הוא רחב היקף, במגוון של משימות ובכל הזירות".

על הטיסה אמר: "הטיסה הזו היא הנגיעה הראשונה. עלינו מלהתחיל להבין מה יש כאן. את הפוטנציאל. לחוש אותו, ובהתאם לכך לקחת החלטות. אין לי ספק שה'אדיר', המטוס, יחד עם האנשים הנפלאים שנמצאים כאן, יביא לשינוי רחב היקף בחיל האוויר, בעולם המבצעי עד למרכיבים בתרבות של החיל, בדיוק שלו, במקצוענות שלו, בהדרכה שלו, ובכל תחום".

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית