רחפן של חמאס זוהה בגבול עזה - וחזר על עקבותיו מבלי שנפגע

בתקרית שארעה היום (ד') על גבול עזה זוהה רחפן של חמאס לאחר שהצליח לטוס מספר קילומטרים על הגבול מצפון לדרום מבלי שהתגלה. כאשר הוא זוהה, חזר על עקבותיו לכיוון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר שהם לא מכירים תקרית כזו

Northern Gaza Regional Brigade soldiers scouting the Gaza border - flickr.com/photos/idfonline

המוסד יכול לחסל מהנדסים של חמאס בטוניס כפי שטוענים מקורות זרים, צה"ל יכול לפרוס מכ"מים ואמצעי תצפית על גבול עזה, וחיל האוויר יכול לומר לציבור שהוא מגיב לכל איום אווירי, אבל לטכנולוגיה יש אירוניה משלה.

דוגמא לכך קיבלו כוחות צה"ל היום (ד') על גבול עזה כאשר רחפן של חמאס ביצע טיסה של מספר קילומטרים מצפון לדרום עד שלבסוף חזר לעזה מבלי שצה"ל הגיב אליו בצורה קינטית ולא קינטית.

ככל הנראה, כוחות צה"ל שהיו במקום זיהו בשלב כלשהו את הרחפן אבל הוא נעלם להם מהנוף וחזר למפעיל שלו בעזה.

איום הרחפנים לא חדש. אפילו כתבו על זה בעיתון 'מערכות' ששייך למשרד הביטחון. גם אנחנו כתבנו על רחפנים מספר פעמים. ועדיין, נראה כי צה"ל מתקשה להתמודד עם רחפנים בודדים. שלא לדבר על נחילים של עשרות כאלו מתאבדים שחמאס או חיזבאללה עלולים לשלוח לעבר כוחות צה"ל.

בשונה מבעבר, מדובר בכלי אזרחי לחלוטין שאפשר לקנות באינטרנט ולהבריח דרך מנהרות או סירות דיג מתחת לאף של צה"ל לתוך הרצועה. בשונה מהתפיסה שצריך מהנדסים מנוסים כדי לקיים מערך טרור אווירי, מספקים כמה חבר'ה צעירים משוגעים לנושא אם יכולת טכנית כדי לקיים אותו. ולא, אי אפשר לחסל את כולם.

הנגישות של הטכנולוגיה האזרחית בתחום הרחפנים באוויר או בזירות אחרות לכלל האוכלוסיה יוצרת אינפלציה של מומחים ומאפשרת לכל ארגון טרור לאיים בטרור מהאוויר.

על השאלה מדוע מערך ההגנה האווירית של צה"ל לא יודע לתת מענה לרחפנים כאשר הכתובת על הקיר כבר כמה שנים - אין תשובה ראויה שאפשר לתת. התעשייה הביטחונית בישראל היא בין המובילות בעולם, ועדיין, איך שהוא, חמאס מצליח להטיס רחפן מסחרי למרחק של כמה קילומטרים בלי שאף אחד מוריד אותו לקרקע.

מדובר צה"ל נמסר שהם לא מכירים אירוע כזה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית