דו"ח של הקונגרס האמריקאי: בארה"ב מופעלים מאות תאי סלולר מזויפים על ידי הממשל

bigstockphoto.com

אתר publicintelligence מפרסם דו"ח של ועדה בקונגרס האמריקאי שחקרה את השימוש של זרועות הממשל בתאי סלולר מזוייפים (ידועים גם תחת הכינויים IMSI catcher / Stingrays). תאים אלו מתחזים לתאי סלולר לגיטימיים, ומשמשים לצורך איסוף מודיעין על חשודים באמצעות מעקב אחרי הטלפונים הסלולריים שלהם.

"כשההתקן מופעל, טלפונים סלולריים באזור שמסביב מתחברים למכשיר בצורה דומה לזו שטלפונים סלולריים יתחברו לתא סלולרי לגיטימי. לאחר שהטלפון מתחבר לסימולטור, המכשיר מסוגל לקבל זיהוי מידע על הטלפון, כולל מידע המאפשר לשירותי אכיפת החוק לקבוע את מיקומו של הטלפון, וחשוב יותר, את המשתמש שלו.", הוסבר בפרסום. "המכשירים בתחילה תוכננו עבור הצבא, אבל הותאמו מאוחר יותר לאכיפת החוק המקומי. רשויות אכיפת החוק מפעילות אותם בדרך כלל מכלי רכב, ובמידה פחותה, ממטוסים."

ההסבר ממשיך.

"טלפונים סלולריים נועדו לחפש ולהתחבר לתא הסלולרי החזק ביותר שהם יכולים למצוא בקרבתם. הסימולטורים - התאים המזויפים - עובדים על ידי התחזות לתא סלולרי לגיטימי. טלפונים סלולריים בטווח מזהים את התא המזויף, שהוא לרוב חזק יותר מאחרים - ומתחברים אליו.

"לכל טלפון סלולרי יש מספר זיהוי ייחודי המוקצה על ידי היצרן או ספק הרשת הסלולארית שנקרא זהות מנוי סלולרית בינלאומית (IMSI). כאשר התא המזויף מתחבר עם טלפון סלולרי, הוא מסוגל לזהות את מספר הזיהוי הייחודי של הטלפון. בנוסף, לרוב הסימולטורים יש את היכולת לאסוף ולאחסן את מספרי IMSI של כל הטלפונים המתחברים אליהם באזור שבו הם פרוסים.", נכתב בפרסום.

החקירה החלה באפריל 2015 בעקבות ביקורת ציבורית בארה"ב. הממצאים חושפים כי משרד המשפטים הפעיל 310 תאים בין השנים 2010-2014. ה-DHS הפעיל 124 תאים באותן שנים. ה-FBI סירב לשתף מידע עם הועדה בנושא זה. עלות תא סלולרי מזוייף נעה בין 41,500 ל-500,000 דולרים.

בשנים האחרונות ישנם חוקים המחייבים את שירותי הביטחון למיניהם להתקין תאים כאלו בצו בית משפט בלבד. משרד המשפטים וה-DHS פרסמו מדיניות שימוש חדשה בתאים כאלו בעקבות ועדת החקירה של הקונגרס.

לדו"ח המלא. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית