נמסר לאיטליה מטוס ה-CAEW הראשון מתוך שניים שרכשה מישראל

משרד הביטחון והתעשייה האווירית מסרו לחיל האוויר האיטלקי את מטוס המשימה הראשון במסגרת ההסכם הצבאי שנחתם בין ישראל ואיטליה

צילום: תע"א

בטקס במפעל התעשייה האווירית, בהשתתפות בכירי מפא"ת במשרד הביטחון, שגריר איטליה בישראל ונציגי חיל האוויר האיטלקי, ציינו שתי המדינות שלב משמעותי נוסף במימוש ההסכם שנחתם בין שתי המדינות בשנת 2012: מסירת מטוס ה- CAEW הראשון מתוך שניים, שרכשה איטליה מישראל.  

ה-CAEW Conformal Airborne Early Warning & Control System)) היא מערכת התראה מוקדמת ובקרה אווירית המותקנת על מטוס גולפסטרים G-550, שפותחה על ידי אלתא מערכות בע"מ, חברת הבת של התעשייה האווירית. מטוס ההתראה השני הכלול בהסכם, צפוי להימסר לחיל האוויר האיטלקי במהלך שנת 2017. על גבי המטוס ה-CAEW הותקנה חליפת מערכות משימה מתקדמות הכוללות מכ"מ, מודיעין אלקטרוני, הגנה עצמית, ומגוון מערכות תקשורת מתקדמות בתקן נאטו. מערכת ה-CAEW המותקנת על מטוס המנהלים הסילוני Gulfstream G550 הויא פתרון ייחודי, הבנוי על מכ"מ המותקן "בלחיים" על צידי המטוס, באף ובזנב ומערכות מודיעין אלקטרוני מתקדמות. המערכת מספקת תמונה אווירית וימית בגיזרה של 360 מעלות הכוללת מטרות מוטסות בכל גובה, מעל כל סוג קרקע ובכל מזג אוויר. המטוס מותאם לתנאי טיסה מגוונים בטווח גדול מאוד ובמשך זמן טיסה ארוך ביותר.

ראש מפא"ת במשרד הביטחון, ד"ר דני גולד: "המערכת משקפת את שיתוף הפעולה העמוק והפורה בין משרדי הביטחון של איטליה וישראל. הבנה של כל צד את הצרכים והאתגרים שעומדים בפני האחר. במסגרת ההסכם, שאת אחד מתוצריו אנו רואים כאן לפנינו, חתמה ממשלת איטליה על עסקאות רכש גומלין עם התעשיות הביטחוניות הישראליות, בהיקף של  למעלה מ- 4 מיליארד ש"ח. זאת בהמשך לרכש 30 מטוסי אימון לחיל האוויר, מתוצרת איטליה. שיתוף הפעולה הינו בהיקף גדול מאוד ומשמעותי לתעשייה הישראלית,  ומאפשר פיתוח טכנולוגיות מתקדמות שישמשו את צה"ל, לצד אספקת שני מטוסי התראה אווירית עם יכולות מהמתקדמות בעולם".

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית: "כחלק מהידוק היחסים עם איטליה והתעשייה האירופאית, אנו שמחים למסור היום את אחד ממוצרי הדגל הטכנולוגיים המתקדמים ביותר של התעשייה האווירית - מערכת CAEW, המייצגת את הדור הבא של מטוסי המשימה, למשרד הביטחון האיטלקי. אנו גאים כי הפיתוח המשותף יחד עם התעשייה האיטלקית ומשרד הביטחון האיטלקי היה מוצלח מאוד ועמד בלוחות הזמנים המאתגרים ומקווים לשיתופי פעולה בין מדינתיים נוספים".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית