צ'כיה רוכשת שמונה מערכות מכ"ם של אלתא/תע"א להגנה אווירית

משרד ההגנה של צ'כיה הודיע בסוף השבוע כי בחר במערכת מכ"ם של אלתא/תעשיה אווירית במסגרת מכרז למכ"ם נייד להגנה אווירית עבור צבא צ'כיה

משרד ההגנה מסר בפראג, כי מכינים עתה את החוזה לרכישת שמונה מערכות מכ"ם רב-משימתי  מדגם ELM-2-84, ששוויין 122.3 מיליון דולר. החוזה ייחתם במחצית 2017 והמערכות יסופקו עד שנת 2021.  שר ההגנה של צ'כיה, גנרל מרטין סטרופניצקי, מסר לתקשורת בפראג: "צבא צ'כיה יקבל את אחת ממערכות המכ"ם המתקדמות ביותר, המופעלת על ידי צה"ל ועל ידי צבאות אחרים כמו קנדה. ההודעה היא חדשה טובה גם לתעשיה של צ'כיה, שכן חלק נכבד מייצור המערכות יבוצע ברפובליקה הצ'כית על ידי חברה מקומית".

חברת האלקטרוניקה הצבאית הצ'כית RETIA, שהיא שותפה של אלתא, תייצר 30 אחוזים ממרכיבי המכ"ם, מוסר ג'יינס.

בפראג מסבירים כי מכ"ם זה של אלתא הוא חלק  ממערכת כיפת ברזל, וכי המכ"ם בצבא צ'כיה יאפשר לחיל האוויר לזהות, לעקוב וליירט מטרות מוטסות בגבהים שבין 100 ו-3,000 מטרים. רמטכ"ל צבא צ'כיה, גנרל יוזף בצ'וואר, הוסיף ואמר כי מודרניזציה של  ההגנה האווירית של צ'כיה היא חיונית, כיוון שהציוד הקיים, מתוצרת סובייטית, הוא מיושן, ומערכות מכ"ם חדישות ישפרו את יכולות חיל האוויר של צ'כיה.

ועדת בחירה של משרד ההגנה היא שבחרה את המכ"ם מתוצרת אלתא במכרז שבו השתתפו 114 חברות, ביניהן חברות רבות-מוניטין כמו סאאב ותאלס.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית