דיווח: אזרבייג'ן רוכשת מערכת כיפת ברזל מישראל

שר התעשיות הביטחוניות של אזרבייג'ן חשף כי ארצו תקנה מערכת כיפת ברזל. לא פורסם היקף העסקה או מועדה. כמו כן, אזרבאיג'ן רכשה לאחרונה בלוני תצפית של אירונאוטיקס ותתחיל ייצור סדרתי של חימוש משוטט המבוסס על ה-Orbiter 1K של החברה

דיווח: אזרבייג'ן רוכשת מערכת כיפת ברזל מישראל

מאת צילום - נחמיה גרשוני - הפליקר של צה"ל: http://www.flickr.com/photos/idfonline/8194572552/in/photostream, CC BY-SA 3.0, https://he.wikipedia.org/w/index.php?curid=1056491

פירות ביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באזרבאיג'ן מבשילים מהר. שר התעשיות הביטחוניות של אזרבאיג'ן, Javer Jamalov, אמר כי ארצו תרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל, כך לפי דיווח באתר apa.az.

אזרבייג'אן וישראל הגיעו להסכם ביניהן לרכישת סוללות כיפת ברזל מישראל – הודיע בשבת שר ההגנה של אזרבייג'אן יוואר ימאלוב לכתבים בבירה בקו.ההסכם הושג בין משרד ההגנה האזרי לבין מקבילו בישראל, אמר ימאלוב. סוכנות הידיעות האזרית TREND מוסיפה, כי כיפת ברזל היא מערכת הגנה אווירית ניידת שפותחה על ידי רפאל והתעשיה האווירית. המערכת נועדה לאתר ולהשמיד רקטות קצרות-טווח ופגזי ארטילריה הנורים ממרחקים שבין ארבעה ל-700 ק"מ, כאשר עולה חשד שהחימושים יפגעו באזורים מיושבים, כותבת סוכנות  הידיעות של אזרבייג'אן.   

מהפרסום לא ברור כמה מערכות תרכוש אזרבאיג'ן ובאיזה היקף כספי. לאחרונה פרסמה אזרבאיג'ן תמונות וסרטונים של מערכת ישראלית נוספת, בלון טקטי בשם Skystar 300 של חברת אירונאוטיקס. כמו גם, היא תתחיל ייצור סדרתי של חימוש משוטט בשם ה-Zarba המבוסס על ה-Orbiter 1K של אירונאוטיקס.  

 

רכישות אלו מצטרפות לעסקאות נשק של כ-5 מיליארדי דולרים שנעשו בין המדינות בשנים האחרונות.

שאיפות גדולות

פרסום אחר באתר sputniknews, טוען שאזרבאיג'ן רוצה גם לפתח טילים בליסטיים בין יבשתיים ונשק EMP טקטי לרדיוס של 2 ק"מ ושהיא פנתה בנושא למספר תעשיות בעולם.