הקסדה של אלביט

במסגרת עסקת מכירת מטוסי הF-15 לקטאר שאושרה לאחרונה על ידי ממשל אובמה, ימכרו לקטאר גם קסדות טייסים פרי פיתוח של אלביט מערכות וחברת רוקוול קולינס

youtube

פרסום של הממשל האמריקאי מגלה כי אלביט מערכות - ארה"ב תספק לטייסי ה-F-15 של קטאר את קסדות הטייס עבור 72 המטוסים החדשים שארה"ב מוכרת לקטאר.
 
מדובר בעסקה שהתעכבה הרבה זמן בשל לחץ ישראלי והן בשל התנגדות גורמי ממשל אמריקאים. אולם, החודש ארה"ב אישרה מכירתם של 72 מטוסי F-15QA וחימוש מתאים בעלות כוללות של 21.1 מיליארדי דולרים. מדובר בעסקת ענק עבור חברת בואינג שכבר דיברה על סגירת קווי הייצור של ה-F-15 בשל העדר הזמנות. 

לצד המטוסים, העסקה כוללת ציוד היקפי וחימוש מתקדם. בין היתר, המטוסים יגיעו עם מכ"מ מתקדם מסוג AN/APG-82(V)1, חבילת ל"א (DEWS), פוד מודיעין וציון מטרות מסוג SNIPER, טילי אוויר - אוויר וקיטים לפצצות חכמות מסוג JDAM.

ממשל אובמה אף הסכים למכור לקטאר טילי שיוט מסוג "הארפון" מהסוגים AGM-154 Joint Standoff Weapons וכן טילים נגד ספינות מסוג AGM-84L-1 Standoff Strike Anti-Ship Missiles.

ארה"ב תספק לקטאר גם כ-160 קסדות JHMCS. זו מערכת אמריקאית המפותחת ומיוצרת בחברה משותפת של אלביט מערכות ארה"ב עם רוקוול קולינס. מדובר במערכת בסיסית שבואינג מכניסה לכל מטוס F-15.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית