צבא פולין מתכנן לרכוש אלפי מל"טים ומזל"טים

משרד ההגנה הפולני מוכן לרכוש אלפי מל"טים ומזל"טים עבור 'צבא ההגנה הטריטוריאלי' ועבור היחידות המבצעיות של צבא פולין – הכריז שר ההגנה הפולני 

משרד ההגנה הפולני מוכן לרכוש אלפי מל"טים ומזל"טים עבור 'צבא ההגנה הטריטוריאלי' ועבור היחידות המבצעיות של צבא פולין – הכריז שר ההגנה הפולני אנטוני מאצ'רביץ בתצוגה מיוחדת של כלים בלתי מאויישים, שהתקיימה בשבוע שעבר בשדה הניסויים של המכון לטכנולוגיה צבאית בז'יילונקה.

שר ההגנה הפולני אמר: "נרכוש מספר גדול מאוד של מערכות כטב"מים עבור צבא פולין כי היום זה נשק המוני, ויעילותו תלויה בהפעלת מספר רב של כלים".

שר ההגנה וצמרת צבא פולין צפו בתצוגה של דגמים רבים של כלים בלתי מאויישים, מקטנים ועד גדולים, כולל מל"טים משוטטים וחמושים. הוצג מזל"ט קטן, DRAGONFLY, שמשקלו חמישה ק"ג והוא מתופעל על ידי צוות של שני לוחמים. כלי חדש שהוצג: מזל"ט תקיפה WERMATE, שעשרים אחוזים ממשקלו הם ראש קרבי תוקף.

מנהל המכון לטכנולוגיה צבאית, קולונל יאצק בורקובסקי, אמר כי צבא פולין מתאמן בהפעלת מזל"טים בשטחים עירוניים, "וכך יוכלו החיילים למלא את משימותיהם מבלי להזדקק לקשר עין עם המטרה. המזל"ט יסמן את המטרות".

הכלי הגדול ביותר שהוצג היה מל"ט LOS, שפותח על ידי חברת WB. מדובר בכלי גדול החמוש בשתי פצצות מונחות מדגם LARUS. משקל כל פצצה חמישה ק"ג, והן מיועדות לתקיפת מבנים וטנקים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית