ועדת המדע והטכנולוגיה נגד פייסבוק

הסיבה: הרשת החברתית לא רוצה לעזור למשטרת ישראל

 
ועדת המדע והטכנולוגיה נגד פייסבוק

instagram.com - facebook

בתאריך 21.11.2016 עתידה ועדה המדע והטכנולוגיה לערוך דיון בהצעה לסדר-היום בנושא: "פרסום תכנים המעודדים וקוראים לעשיית מעשה טרור ברשתות החברתיות" - הצעות לסדר היום של חברי הכנסת מירב בן ארי, עליזה לביא, רויטל סויד, אורי מקלב ומיכל רוזין. [מקור].

עיון בחומרי הרקע לדיון מגלה כי מדובר בבקשה של חברי הכנסת הנ"ל לעלות לדיון במליאת הכנסת שיח סביב התנגדותה של פייסבוק לעזור לממשלת ישראל.

מדבריה של ח"כ עליזה לביא:

"ביום שבת האחרון בתכנית "פגוש את העיתונות" חשף השר לבט"פ גלעד ארדן כי "פייסבוק מחבלת בעבודת משטרת ישראל". פייסבוק הינה רשת חברתית שאוגרת מידע רב על משתמשיה:  מי עוקב אחר המשתמשים, חיפושים מועדפים של המשתמשים וכו'.

"בכל הנוגע לתושבי יהודה ושומרון, פייסבוק לא משתפת פעולה ולא מדווחת על תכנים שיוכלו לסייע ולעצור את פעולות הטרור. גוף תקשורת שמרוויח מיליארדים לא יכול לתת לגיטמציה לתכנים רצחניים,  תכנים תומכים ומעודדים ולא לקחת אפילו גרם אחריות על מה שמתחולל בפלטפורמה זו. לאור גל הפיגועים האחרון ותפקידה המרכזי של הרשת החברתית בהסתה ובאלימות, יש צורך דחוף להעלות נושא זה במליאת הכנסת."

נוסח יתר ארבעת ההצעות לסדר היום דומה מאד לנוסח זה וניתן לקרוא אותן באתר הכנסת.

יש לציין כי מחומרי הרקע לישיבה לא ברור מה משטרת ישראל רוצה מפייסבוק. האם הבקשה היא להסרת תכנים מסיתים בצורה אוטומטית, הסרה בעת תלונה לפייסבוק, חסימת משתמשים אוטומטית, הסגרת פרטים של מסיתים או צנזורה מסוג אחר. 

אולי יעניין אותך גם