הבית ספר הטכני למכירה- יד ראשונה מחיל האוויר

משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל מעמידים למכירה את בית הספר הטכני של חיל האוויר במפרץ חיפה (ביס"ט 21). פורסם 'קול קורא' לשיווק 640 דונמים בעורף 'נמל המפרץ' העתידי, שיאפשרו את מימון העתקת פעילות בית הספר הטכני לכרמיאל ולנבטים 

אגף המבצעים והנכסים הלוגיסטיים במשרד הביטחון (אמו"ן), יחד עם רשות מקרקעי ישראל, פרסמו היום (א') 'קול קורא' לשיווק קרקעות בית הספר הטכני של חיל האוויר במפרץ חיפה (ביס"ט 21). שטח בית הספר הטכני חולש על כ-640 דונם, הגובלים בנמל חיפה המזרחי, והוא נחשב לאחת מעתודות הקרקע האחרונות במפרץ, שעתידות לשמש כעורף לנמל המפרץ המתוכנן. במסמכי ה'קול קורא' נכתב בין השאר כי מדובר ב"עתודת שטח גדולה, אשר משרד הביטחון בוחן את האפשרות לפינויה ובהתאם, רשות מקרקעי ישראל בוחנת את האפשרות לשיווק הקרקע, רק במידה והתמורות מהקרקע יאפשרו את פינוי הקרקע ע"י המשרד". עוד נכתב כי ייתכן והקרקע תפונה בשלבים, אך ככלל השטח יפונה בטווח של כ-4 שנים ממועד מימוש המכרז, ככל שיהיה כזה.

בשנים האחרונות הביעו גורמים רבים עניין בתא שטח זה, אשר מהווה את העתודה המשמעותית ביותר לפיתוח עורף נמל מפותח, שבו יוקמו מרכזים לוגיסטיים מודרניים, פארקי תעשייה ומוקדי תעסוקה למטרופולין חיפה. כעת, במטרה לקדם את מימוש התכנית, מבקשים משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל לבחון בשיתוף עם המגזר הפרטי והמסחרי מהי הדרך המיטבית לשווק את הקרקע, באופן שייטיב עם היזמים. מהלך זה עתיד, בין היתר, לאפשר למדינה להכריע באשר להתכנות שיווק הקרקע לגורמים פרטיים, או לחילופין העברתו לגורמים ממשלתיים, או פיתוחו כמחנה עוגן שיקלוט פעילויות נוספות של צה"ל.

מסמכי הקול הקורא מתפרסמים החל מהבוקר (א') באתר האינטרנט של משרד הביטחון.

 

 

אולי יעניין אותך גם