ממדים - ללימודים, התכנית של מערכת הביטחון ללימודים אקדמיים לחיילים משוחררים

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט באישור שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הכריז בימים אלה על תכנית חברתית חדשה בעלת משמעות לאומית למען החיילים המשוחררים. במסגרת זו תוקנה לחיילים הזדמנות ללמוד לתואר או מקצוע, אשר תסייע לשילובם המיטבי בחיים האזרחיים.

התכנית החדשה של מערכת הביטחוןן מיועדת לחיילים שהתגייסו החל מ-1.7.2013 ושרתו שרות מלא ותקין. בשלב ראשון, תיועד ללוחמים ואוכלוסיות מיוחדות (בודדים, בני מיעוטים ותשמ"ש הורים). המגמה להרחיבה בעתיד גם לכלל המשוחררים, בהיקף סיוע התואם לסוג השירות: לוחם, תומך לחימה ועורפי. התוכנית מממנת שלוש שנות לימוד או ארבע שנות לימוד עבור לימודי הנדסה ורפואה. מימוש התוכנית יהיה על ידי האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון. התכנית תתוקצב ע"י צה"ל מתרומות ייעודיות שיופנו ע"י "יחד למען החייל" ו-FIDF, מכספי הפיקדון של החייל וכן תרומות של משרתי קבע.

לאחר שנים בהן עומד על הפרק הדיון הציבורי כיצד לסייע לחיילים משוחררים להשתלב בחברה נעשתה עתה פריצת דרך אשר תתן בטווח הארוך הזדמנות שווה לכל בוגרי השירות הצבאי לרכוש השכלה אקדמאית או מקצועית.

כמי שעומדת בראש הקרן לחיילים משוחררים אני חווה את קשייהם של חלק מהבוגרים לרכוש ההשכלה הגבוהה או המקצועית עקב העדר משאבים. אני שמחה שמחסום זה הוסר תחילה בפני הלוחמים ובהמשך בפני כל בוגרי השירות . הקרן עושה ותעשה כל שניתן על מנת לוודא כי החיילים והחיילות יממשו את ההטבה המהפכנית. אני בטוחה כי בטווח הארוך נראה יותר ויותר צעירים משתלבים במעגלי העבודה במדינה לאחר שרכשו השכלה התואמת את רצונם וכישוריהם.

דבורה חסיד, תא"ל מיל', יו"ר הקרן לחיילים משוחררים (בהתנדבות), לשעבר יועצת הרמטכ"ל לנשים וכיום ראש מחוז המרכז ב"מכבי" שירותי בריאות.

 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית