דיווח: צ'כיה מתעניינת בכיפת ברזל ומכ"מים של תעשייה אווירית

הממשל הצ'כי פנה בבקשת מידע לחברות Raytheon, MBDA, BAE וגם לרפאל הישראלית. המערכות צריכות להגן, בין היתר, על אתרים קריטיים כגון תחנות כוח גרעיניות. בנוסף יש גם מכרז למכ"מים עליו מתמודדות אלתא, תאלס וסאאב 

https://www.flickr.com/photos/idfonline/8194572552

צ'כיה רוצה להחליף את מערכת ההגנה האווירית הניידת הרוסית SA-6 והיא פנתה לחמישה יצרנים, ביניהם גם חברת רפאל, יצרנית כיפת ברזל. כך לפי פרסום באתר niezalezna.pl.

לפי הפרסום, ממשלת צ'כיה פנתה ליצרנים במטרה להבין אילו מערכות הגנה מודרניות לטווחים בינוניים של 20-50 ק"מ יש בשוק. ההצעות אמורות להתקבל מהחברות בנובמבר הקרוב.

הממשל הצ'כי פנה לחברות Raytheon, MBDA, BAE וגם לרפאל הישראלית. המערכות צריכות להגן, בין היתר, על אתרים קריטיים כגון תחנות כוח גרעיניות.

צ'כיה מחזיקה כיום בכ-4 מערכות מסוג SA-6 לטווח של כ-20 ק"מ שעתידה לצאת משירות בשנת 2020. כמו כן, היא מחזיקה במערכות מסוג RBS-70 לטווח של 8 ק"מ.

לצד מכרז מערכת ההגנה האווירית, הצ'כים רוצים גם מכ"מים שיהיו חלק מהמערכת. בין המתמודדות נמצאת גם תעשייה אווירית באמצעות מפעל אלתא. לפי הפרסום, מדובר במכרז בהיקף של כ-142 מליוני דולרים. מול אלתא מתחרות החברות Thales וסאאב.

מחברת רפאל לא נמסרה תגובה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית