תעש מערכות ו-DRS יספקו לצבא ארה"ב מערכת שיגור גשרי סער לטנקי אברהמס

חברת DRS האמריקאית בשיתוף תעש  זכו בחוזה רב שנתי לייצור 273 מע' שיגור גשרי סער לטנקי אברהמס M1A2, בהיקף כולל של כ- 400 מליוני דולרים, עם אופציה להגדלת כמות עד 365 מערכות

תעש מערכות ו-DRS יספקו לצבא ארה"ב מערכת שיגור גשרי סער לטנקי אברהמס

Source / copyright : DRS Technologies, Inc.

חברת DRS האמריקאית בשיתוף תעש מערכות זכו בחוזה רב שנתי לייצור 273 מע' שיגור גשרי סער לטנקי אברהמס M1A2, בהיקף כולל של כ- 400 מליוני דולרים, עם אופציה להגדלת כמות עד 365 מערכות. בימים האחרונים נמסרה לחברות הודעה על זכייה במכרז זה ומימוש שלב ראשון בהיקף של כ- 38 מיליון דולר.

מדובר במכרז עבור צבא ארה"ב לסיום פיתוח, ניסויים והצטיידות ב- 273 משגרים לגשרי סער שיוצבו על גבי טנק האברמס ((M1A2 המתקדם של הצבא האמריקאי. המשגר מאפשר לטנק האברמס לפרוס גשרי סער במהירות ובדיוק רב ולהתגבר על מכשולים טבעיים ומלאכותיים במהלך הקרב ותחת אש. תכנון פיתוח המשגר בוצע על ידי תעש מערכות ומערכת הבקרה והאינטגרציה לתובה בוצעו על ידי חברת DRS. מנכ"ל תעש מערכות אבי  פלדר ציין כי החברה מרחיבה את צבר הזמנותיה לשוק האמריקאי היקף משמעותי.

בהתאם לתכנית העסקית של החברה מערכות הנשק והטכנולוגיות הייחודיות פותחו בהתאמה לצורך מבצעי של צבאות מתקדמים המאופיינים בתחמושת מדויקת עם טכנולוגיה ייחודית שפותחה בחברה, בראייה מבצעית  למינימום פגיעה בבלתי מעורבים, מזעור הנזק לסביבה ומחיר משימה נמוך.

בעסקה זו תעש מערכות מרחיבה בהיקף משמעותי את  היקף ההזמנות של מערכות נשק מתקדמות וייחודיות שפותחו בחברה עבור הצבא האמריקאי. לאחרונה נחתמו מספר עסקאות לאספקת מערכות נשק מדויקות וביניהן פצמ"ר מדויק, נורים להגנת כלי טיס ותחמושת קלה לשוק האזרחי ובנוסף  נבחרה טכנולוגיית  מערכת הגנה אקטיבית קלה של החברה לפרויקט ה- MAPS . חוזה הצטיידות זה עבור הצבא והמרינס הינו בהמשך לחוזה פיתוח שבו זכו DRS ותעש מערכות בשנת 2013 ובמסגרתו סופקו לצבא ארה"ב שני אבי טיפוס שעברו סידרה ממושכת של ניסויים ובחינות בצבא ארה"ב והסתיימו בהצלחה.

תחום הגישור בתעש מהווה מרכז ידע ייחודי ובעל מוניטין עולמי בכל הקשור למתן פתרונות מגוונים לדרישות צבא היבשה בפריצה ובחציית מכשולים טבעיים או בנויים, בעת פעילות מבצעית ותוך שמירת רצף הכוח המסתער. תעש מערכות, כבית מערכות לפרויקטים מורכבים, פיתחה לאורך השנים מגוון רחב של אמצעים ומערכות גישור לצה"ל.

בפרויקט אחר סיפקה תעש לחיל הנחתים האמריקאי גשרי חי"ר עבור כוחות הנחתים האמריקאים. הגשרים סופקו במסגרת פרויקט חירום והשתתפו בפעילות מבצעית באפגניסטן. על ביצוע מוצלח ומהיר של פרויקט זה זכתה התעשייה הצבאית לאות הוקרה ממשרד ההגנה האמריקאי.

אולי יעניין אותך גם