תעש ב-AUSA 2015: מערכות נשק מדויקות

התעשייה הצבאית תציג השבוע בתערוכת AUSA 2015 בארה"ב מגוון מערכות - פצמ"ר מדויק, מערכת הגנה אווירית העושה שימוש בטילי כתף ותחמושת מדויקת ליחידות מיוחדות

תעש ב-AUSA 2015: מערכות נשק מדויקות

התעשייה הצבאית מציגה בתערוכת AUSA 2015 המתקיימת השבוע בארה"ב מגוון מערכות נשק מדויקות המתאימות לכוחות היבשה של הצבא האמריקאי וביניהם פצמ"ר מדויק, תחמושת מדויקת לכוחות המיוחדים ומערכת שמיים אדומים להגנה אווירית.

בין המוצרים שיוצגו בתערוכה:

פצצת המרגמה - 120 מ"מ, מונחית GPS המיועדת לצבא האמריקאי. הפצמ"ר פותח ע"י צוות משותף של התעשייה הצבאית (תעש) וחברת ריתאון האמריקאית. לפצמ"ר המדויק יכולות ייחודיות ובניהם פגיעה בדיוק רב במטרה גם תנאי מזג אוויר קשים במיוחד.

הפצמ"ר המכונה PERM מונחה על ידי מערכת GPS ומערכת ניווט אינרציאלית (ניווט באמצעות מדי תאוצה)  ומאפשרת ללוחמים לפגוע בדיוק של 10 מטרים מהמטרה, בטוחים של עד 16 ק"מ מנקודת השיגור. הפצצה תוכננה בהתאמה למערכות הנשק ותורת הלחימה של יחידת המרגמות 120 מ"מ של הצבא האמריקאי. הדיוק הגבוה מושג באמצעות שילוב טכנולוגיות מתקדמות. התעשייה הצבאית מפתחת מזה מספר שנים ,טכנולוגיות חדשות אשר נדרשות להפיכת תחמושת קנית לא מדויקת - פצצות, מרגמה, פגזי טנקים וארטילריה, לתחמושת מדויקת, זולה יחסית ובעלת נזק אגבי מזערי.

ה"מוח"  של המערכת מכונה  "לב טהור". מערכת "לב טהור", מהווה  שילוב של מחשב מרכזי, מערכת ניווט ומערכת הנחיה הפועלים במקביל ובזמן אמת. בשל גודלו המזערי של המכלול ניתן לשלב אותו כמעט בכל מערכת נשק אווירית וקרקעית. לאחרונה נערכו ניסויים שבהם נורו ע"י כוחות המרינס פצצות מן הדגם החדש אל עבר מטרות בתנאי שטח הרריים. הפצצות נורו בתנאי שדה, כולל ירי לטווח מינימלי ומקסימלי וכן בתנאי טמפרטורות חמים וקרים והשיגו נתוני פגיעות מדויקות אף מעבר לדרישה המקורית.

מערכת שמים אדומים - הינה מערכת הגנה אווירית טקטית, העושה שימוש בטילי כתף, הקיימים ברשות הלקוחות או הנרכשים ייעודית, ומיועדת ליירוט מטרות אוויריות בצורה ממוכנת, באמצעות יכולות אוטונומיות של סריקה, עקיבה ושיגור. המערכת קלה משקל וניידת ונותנת מענה הגנתי אפקטיבי כנגד מגוון איומים אוויריים כדוגמת מטוסים, מסוקים, מל"טים ומזל"טים

המערכת  מורכבת ממספר תתי מכלולים עיקריים והם: מכלול הסורק האופטי – מבוסס על מצלמה תרמית הסורקת את גזרת האחריות ומאפשר גילוי מטרות, פסיבי, בגובה נמוך ברמת יחידת האש, מכלול המשגר – המאפשר טעינת שני טילים עם מצלמה חוקרת לזיהוי המטרות ומד טווח לייזר למדידת הטווח מהמטרות, מכלול השליטה המרכזית (הישל"ט) – מכלול המהווה את לב המערכת ומאפשר ביצוע כל משימות המפעיל משלב הסריקה, הגילוי, הזיהוי, העקיבה, הנעילה, השיגור והתחקור, אפשרויות גידול למערכת הבסיסית בתוספת מכלול שיבוש ומיירט מבוסס לייזר ליירוט איומים אווריים

תחמ"ז – תחמושת מדויקת ליחידות מיוחדות: תעש מציגה בתערוכה תחמושת שנוסתה בהצלחה רבה בצה"ל  – תחמושת 5.56 מ"מ חדשה וייחודית המיועדת למגוון רחב של רובים רגילים עם מעלה סלילם 1:7. התחמושת החדשה בעלת זהות מסלול בדומה לתחמושת התקנית וללא צורך באיפוס הנשק, לשימוש הן לקנים קצרים והן לארוכים, כגון, M16, M4. התחמושת החדשה  מסוג 5.56  מ"מRAZOR CORE מיועדת  ליחידות מיוחדות ומאופיינת בדיוק משופר, כוח עצירה גבוה, וקטלניות גבוהה. לאחרונה הצטרף לכדור זה, עם קליע במשקל 77גריין, כדור נוסף לאותה משפחה עם קליע במשקל 69 גריין המרחיב את אפשרויות הבחירה של הלקוחות.

הכדור החדש עם קליע בטכנולוגית OTM(Open Tip Match), הרבה יותר יציב במעוף ולכן מדויק הרבה יותר ומגיע למקבצים מצוינים לעומת תחמושת 5.56 mm NATO Ball. לאחרונה, תעש, בסיוע נציגתה המקומית בספרד, גרדיאן, זכתה במכרז רב שנתי לתחמושת קלה לצבא ספרד בהיקף כספי של כ- 22.5 מיליון יורו. משרד ההגנה הספרדי הכריז  על זכית התעשייה הצבאית במכרז יוקרתי זה לצבא ספרד למשך ארבע שנים עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות, לאספקת תחמושת קלה מסוג 5.56 העומדת בתקני נאטו ותקני צבא ספרד.

רימון רסס IMI שפותח בתעש בשילוב עם זרוע היבשה של צה"ל, כהפקת לקחים ממותו של הלוחם רס"ן אלירז פרץ ז"ל, שנהרג מקליע מחבלים  שפגע ברימון היד שנשא באפודו והביא למותו - הוכח כמציל חיים. המנגנון הייחודי שפותח לרימון, מפריד בין החומר הרגיש הנמצא במנגנון ההפעלה ותפקידו ליזום את פעולות הרימון לבין החומר העיקרי (בעל רגישות נמוכה) אשר תפקידו לפוצץ את הרימון. באמצעות הפרדה זו מבטיח המנגנון שהרימון לא יופעל בעת פגיעת קליע או רסיס. הפיתוח החדש משדרג את בטיחות הרימון. הרימון החדש נותן מענה  לפגיעה של  קליע או רסיס, חשיפה לאש, אשר עלולים לגרום לפיצוץ הרימון ולפגיעה בלוחם הנושא אותו ובכוחות הלוחמים הסובבים אותו. המנגנון הבטיחותי של הרימון החדש מאפשר -  שיפור ניכר  במגבלות האיחסון, הלוגיסטיקה וההובלה כאשר מרכיבים אלה גורמים להוזלה משמעותית בעלויות החימוש

אולי יעניין אותך גם