תעשייה אווירית תפתח את לווין Eros-C עבור ImageSat

לפי הדיווח , הלווין החדש אמור להיות כמעט זהה ללוויין Optsat 3000 שבונה תע"א עבור איטליה

תעשייה אווירית תפתח את לווין Eros-C עבור ImageSat

לווין הOptsat 3000 שבונה תע"א עבור איטליה. מקור: תע"א

מנהל ImageSat סרב לחשוף את הרזולוציה המדויקת של הארוס-C, אשר צפוי להיות דומה ללווין Optsat 3000, אבל אמר שהיא "תהיה טובה יותר מ -50 סנטימטרים, וחדה כמו כל דבר שקיים היום בשוק"
 
ספקית תמונות לווין ברזולוציה גבוהה ImageSat International חשפה כי הלווין ארוס-C יבנה על ידי חברת האם - תעשייה אווירית. לפי פרסום באתר spacenews, חדות התמונה של הלווין תהיה שווה ל30 סנטימטרים - הרזולציה הנוכחית שמספקת חברת DigitalGlobe (החברה המתחרה). את המצלמה ללויין תספק אלביט מערכות באמצעות חברת אלאופ. 
 
רני הלרמן, סגן נשיא של ImageSat לפיתוח עסקי, אמר כי בעוד שרוב המשתמשים הצבאיים יכולים להיות מרוצים מלווין ברזולוציה של 70 סנטימטרים כגון הארוס-B הנוכחי של ImageSat, השוק נע לעבר תמונות ברזולוציה גבוהה יותר. בראיון בתערוכת LAAD בברזיל, הלרמן סרב לחשוף את הרזולוציה המדויקת של הארוס-C, אבל אמר שהיא "תהיה טובה יותר מ -50 סנטימטרים, וחדה כמו כל לווין שקיים היום בשוק".
 
במרוץ לתמונות לווין מסחריות, יש לDigitalGlobe יתרון על ImageSat. הלווין של DigitalGlobe בשם WorldView-3 נכנס לשירות במסלול נמוך סביב כדור הארץ באוקטובר האחרון, ובחודש פברואר אישרה ממשלת ארה"ב את בקשתה של החברה להוסיף תמונות ברזולוציה של 30 ס"מ לסל המוצרים.
 
כרגע, מוכרי תמונות לווין אחרים יכולים להציע תמונות ברזולוציה של 70 סנטימטרים. איירבוס מפרסמת מוצר של 50 סנטימטרים שהוא תוצאה של 'סריקה חוזרת' (resampling) באמצעות שתי תמונות מלוויני הפליאדות שהוטלו אחת על השניה. 
 
בImageSat טענו שסריקה מחדש היא טריק. "כל מי שהוכשר בניתוח תמונה יודע שאתה לא מוסיף מידע נוסף לתמונה על ידי דגימה מחדש," אמר הלרמן. "גם אנחנו יכולים לדגום מחדש ולקרוא לזה תמונת 50 סנטימטרים".
 
ImageSat מפעילה שני לווינים. ארוס-A, שהושק בדצמבר 2000 ומתקרב לסוף חייו, מייצר תמונות ברזולוציה של מטר עם רוחב רצועת תמונה של 15 קילומטרים. ארוס-B, שהושק באפריל 2006, מציע תמונה של 70 סנטימטרים כאשר הוא מסתכל ישר למטה ברוחב רצועה של 7 קילומטרים. הארוס-B, סוס העבודה של החברה, פועל בגובה 510 קילומטרים, והוא צפוי להישאר בשירות עד לשנת 2022, אמר הלרמן.
 
התעשייה האווירית תחת חוזה בהיקף של 182 מיליוני דולרים שנחתם ביולי 2012, כדי לבנות 400 קילו לווין בשם Optsat 3000 עבור משרד הביטחון האיטלקי. הלווין ישוגר בשנת 2016. בלי לומר זאת ישירות, הלרמן אמר שארוס-C, יושק לא לפני 2017 ויהיה העתק כמעט זהה של הOptsat 3000. הוא גם אמר שהוא יצלם רוחב רצועה של 10 קילומטרים.
 
ההשתלטות של תעשייה אווירית על ImageSat אומרת שהחברה כבר לא תרה רק אחרי מכירת לווינים, אלא גם שמה פעמיה לשוק מכירת תצלומי לווין ללקוחות בינלאומיים, כמו במקרה של ברזיל עם תמונות מהארוס-B. סוכנות החלל של ברזיל אמרה כי הזמינות של תמונות ברזולוציה גבוהה בשוק המסחרי לא מחייבת בעלות על לווין כדי לשמור על מעקב של סחר לא חוקי וביקורת גבולות.
 
המוצר האחרון של ImageSat הוא Eros-B Mini-Terminal, תחנת קבלת צילומים ניידת בקוטר 1.5 מטרים שניתן לפרוס בפחות משעה. לקוחות שחתמו על חוזים לצילומים ארוכי טווח יכולים להגיע למבנה עסקה שבה יש להם גישה לכל התמונות שצולמו על ידי הלווין כאשר הוא עובר מאופק לאופק בטווח קו ראייה של תחנת הקרקע. 
 
עם הפיכתה של ImageSat לחלק מתעשייה אווירית, לחברה יש אותו חופש פעולה כמו איירבוס - היא יכולה להציע ללקוח צילום בלבד, לווין, או לווין שיכול להשתלב בקבוצת הלווינים של ImageSat כדי לקצר את הזמן שהוא עובר מעל נקודת העניין. זו הייתה הצעה משולבת שעזרה לאיירבוס לזכות בחוזה בפרו למעקב ברזולוציה תת-מטרית נגד תעשייה אווירית ומתחרים אחרים. 
 

אולי יעניין אותך גם