תכנית Pears Challenge ליזמות בעולם המתפתח יוצאת לדרך

התוכנית תתמקד בתחום בטחון המזון ותלווה יזמים מנוסים, שרוצים להעשיר את הידע והנסיון שלהם בכדי להתמקצע בשווקים מתפתחים, להשפיע ולחולל שינוי בעולם המתפתח 

תכנית Pears Challenge ליזמות בעולם המתפתח יוצאת לדרך

צילום מסך

תכנית ה-Pears Challenge  ליזמות בעולם המתפתח מושקת בימים אלו. התוכנית היא חלק מתוכנית פירס לחדשנות גלובלית (The Pears Program for Global Innovation) של אוניברסיטת ת"א. אירוע ההשקה ייערך ביום שלישי, 10 במרץ, בבנק לאומי, רחוב יהודה הלוי 35, בשעה 18:30 בערב, בנוכחות יוסף אברמוביץ, מנכ"ל אנרגיה גלובל, ועמי לוסטיג, מנכ"ל חברת LR . 
 
תכנית  2015 Pears Challenge  מקיימת בימים אלו  תהליך איתור המועמדים שיצטרפו לתוכנית שתתחיל באפריל. מועמדים פוטנציאליים הם יזמים ואנשי טכנולוגיה מנוסים ומצטיינים,  אשר מעוניינים לחולל שינוי ולהשפיע על חיי אנשים עניים במדינות מתפתחות.  
מטרת התוכנית להעצים יזמים ישראליים מנוסים, ולאפשר להם למנף את הידע והנסיון שלהם לטובת יזמות עבור התמודדות עם האתגרים הקריטיים של העולם המתפתח. התוכנית תתמקד בנושא של שיפור ביטחון המזון באפריקה. 
 
יזמים מצטיינים יזכו לליווי צמוד של מומחים מישראל ומהעולם, ולהזדמנות לחקור לעומק אודות הצרכים, האתגרים וההזדמנויות של שווקי המדינות המתפתחות. התוכנית תעניק למשתתפים השראה תוך הנחיה מקצועית וממוקדת בכל הקשור למידע אודות שווקים אלו, המשאבים הדרושים ואת הקשר עם מומחים בתחום הזה. בנוסף היזמים יזכו לנסוע לקניה ולחוש את השטח, לבחון את הרעיונות שלהם ואת ההתכנות להצלחה. התוכנית תלווה את היזמים החל משלב פיתוח הרעיון ועד לבניית מודל עסקי, גיוס משקיעים, מציאת שותפים מקומיים ויציאה לשוק.
 
התוכנית תפתח ב- 13 באפריל ובמשך כ- 3 חודשים תתקיים "מעבדת רעיונות" – סדנאות שבועיות של מומחים מישראל ומהעולם  העוסקות בביטחון המזון (ובעיקר בשיפור שרשרת הערך של חקלאים קטנים), מודלים עסקיים ללקוחות בבסיס הפירמידה (שמרוויחים פחות מ-8 דולר ליום) ו-HUMAN CENTRED DESIGN. המשתתפים יעלו רעיונות יחד עם אנשים המכירים את הצרכים בשטח ועם לקוחות פוטנציאליים מרחבי העולם, באירועי הגיית רעיונות והקאתונים גלובליים.
 
בספטמבר, היזמים עם הרעיונות המבטיחים ייבחרו לנסיעה בת 10 ימים לקניה שבה יוכלו לבחון את ההנחות הראשונות שלהם, להכיר את השוק, ליצור קשרים ולפתח שותפויות הדרושות בכדי להצליח. הנסיעה תכלול מפגשים קבוצתיים ופגישות ברמה גבוהה עם סוכנויות סיוע, ספקים חקלאיים ונציגי ממשל והמשתתפים יקבלו זמן לפעול למימוש תכניתם לגילוי וחקירת השוק. בנוסף, המשתתפים יקבלו תמיכה כל עוד היא נדרשת על מנת להפוך את הרעיונות העסקיים לסיפורי הצלחה. התמיכה כוללת גישה למענקים קטנים לקידום המיזם ויעוץ על בניית תוכנית עסקית מתאימה לשווקים, תפירת קשרים עם אנשים בשטח ומציאת מקורות מימון.
 
ד"ר עליזה בלמן ענבל, העומדת בראש התוכנית, מסרה: "המשק הישראלי ברובו מכוון להצלחה בארה"ב ואירופה אבל זה לאו דווקא הכיוון הנכון. כיום גורמים בממשלת ישראל כגון המדען הראשי ומנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, מכירים בחשיבות של התחום, ואף החליטו להקצות משאבים ומענקים ליזמים שיפתחו עבור מדינות מתפתחות. אנחנו רוצים להעלות את המודעות לפוטנציאל הטמון בשווקי הענק המתעוררים – אפריקה, אסיה ואמריקה הלטינית ולהכשיר יזמים ישראלים בתחום זה, בכדי שיוכלו גם לזכות במענקים שמקצה לכך הממשלה. לצד ההזדמנות הנהדרת לשפר את חייהם של מיליארדי עניים בעולם, קיים במדינות אלו פוטנציאל כלכלי אדיר. ישראל שחקנית מובילה בתחומים שיכולים לסייע למדינות אלו, כך שהיא יכולה להוות גורם מוביל ומרכזי בתהליך של שינוי ממשי בעולם".
 
"עם זאת, חשוב להבין שבכדי להצליח במדינות מתפתחות חשובה צריך מודלים עסקיים שמתאימים לשווקים האלה, וצריך לחוות את המציאות בשטח. על היזם לדעת מהו המוצר המתאים שיענה על הצרכים והקשיים של התושבים במדינות אלו, מהו המודל המתאים, מציאת שותף עסקי במדינת היעד ועוד. בכדי להצליח חשוב לעשות זאת נכון בהתאם לתרבות ולאופי של מדינות אלו. לשם כך יזמנו את התכנית הייחודית שכוללת תהליך העצמה וליווי צמוד ליזמים מנוסים ומצליחים, במטרה להצמיח מתוכם דור חדש של יזמים, שיהיו בעלי מיומנויות וידע להצליח בתחום חשוב זה. בשנה שעברה קיימנו תכנית דומה אשר זכתה להצלחה רבה והניבה מיזמים יצירתיים בתחום. השנה לקחנו את התכנית צעד אחד קדימה ואנו מקווים שאכן נצליח לגדל דור חדש של יזמים מצליחים בנושא חשוב זה".
 
 
לפרטים והרשמה: www.pearschallenge.com
 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022