תכירו: Salam, המתחרה האיראני לViber ו-WhatsApp

התעבורה שתעבור ביישום האיראני תהיה חשופה למעקב, באופן מלא, של גורמי הממשל בטהרן, הצנזורה ושירותי המודיעין

תכירו: Salam, המתחרה האיראני לViber ו-WhatsApp

צילום מסך

אתר payvand חושף יישום איראני חדש להעברת מסרים בשם Salam שפותח על ידי Basij paramilitary organization, ארגון המסונף למשמרות המהפיכה. היישום כמובן יאפשר לממשל האיראני ולגופי הביטחון האיראנים גישה מלאה לכל התכנים העוברים בו.

הכוונה של משמרות המהפיכה היא להסיט את המשתמשים ליישום זה מיישומים אחרים כמו Viber, WhatsApp או Telegram. (הסיבה לכך היא כמובן שהשרתים של שירותים אלו יושבים בארה"ב וכל התעבורה נתונה, בפוטנציאל, למעקב של הNSA. נוסיף לזה שViber פותחה על ידי ישראלים ונקנתה על ידי סינים. המבין יבין.).

לפי האתר, מדובר בצעד ראשון של הממשל להכפיף את כל השירותים המקוונים באירן לחסות המדינה.

מנועי חיפוש לאומיים (כמו Parsijoo), שירותי דואר אלקטרוני, דפדפנים, מערכות הפעלה, ותעודות SSL כולם הוצגו כחלק ממאמץ זה ליישם אינטרנט לאומי בשליטת מדינה, נפרד מהאינטרנט הגלובלי, ובכך להנגיש אותו לרשויות המדינה ולצנזורה. [עוד על מאמצי אירן להקים אינטרנט מקומי תוכלו לקרוא באתר iranhumanrights].

בראיון לאתר basijpress.ir, אומר Hamid Jafari, מנהל ארגון  Basij’s Information Center כי Salam פעיל מה-5 למרץ. ג'עפרי גם המליץ לגולשים האיראנים להישאר מחוץ לרשתות החברתיות. "הרשתות הללו מבוססות על פילוסופיה מערבית. כלומר, הן מרוכזות סביב הומניזם והאדם במרכז. במילים אחרות, אף אחד מהעקרונות והיסודות של הפילוסופיה האסלאמית לא מופיע ברשתות אלה", אמר ג'עפרי.

 

אולי יעניין אותך גם