תחושה של ירי, ללא כדור

המערכת של חברת בגירה, "מאגנט", מאפשרת תחליף לאימון כוחות לוחמים באמצעות רובי מיילס המשגרים רובי לייזר

תחושה של ירי, ללא כדור

צילום: חברת בגירה

Jברת בגירה רושמת הצלחה למערכת אימונים חדשה המכונה "מאגנט". המערכת מהווה תחליף לאימון כוחות לוחמים באמצעות רובי מיילס המשגרים קרן לייזר.

להבדיל מהמיילס, ה"מאגנט" מאפשר חוויה של ירי באמצעות רובה, כולל תחושת רתע ורעש הירי, אך ללא כדור כלשהו וללא פליטה של תרמיל (כמקובל בירי תחמושת אימונים חסרת קליע).

 ה"מאגנט" הוא מוצר חדש שפותח על ידי בגירה, ונבחן באחרונה גם על ידי המארינס האמריקאי. בישראל מפעילה באגירה מערכות אימונים וסימולציה עבור כוחות יבשה שונים, ומאמנת באמצעותם בצה"ל כ-75 אלף חיילי סדיר ומילואים בכל שנה.

בגירה הוקמה על ידי קצין התותחנים הראשי לשעבר, תא"ל אריה מזרחי, ומנוהלת כיום על ידי בנו ירון.

לדברי ירון מזרחי, "יש ארבעה קווי מוצר בהם אנו מתקדמים בחברה – אחד זה 'מאגנט' המבוסס על מחסנית ה'אדיר' שסיפקנו לצה"ל. כבר סיפקנו כמה אלפי יחידות לצה"ל. זו דרישה שהגיעה מהשטח. יש לנו על זה פטנט שאושר כבר. סביב זה יש באזז מטורף. זה מוצר מהפכני בשוק שהוצג בתחילת השנה גם בתערוכה בלאס וגאס וזכה בהתעניינות עצומה.

"ה'מאגנט' חוסך את עלות התחמושת באופן כזה שמכסה את עלות המוצר בתוך שנה. בנוסף, הוא מאפשר  אימונים בשטחים אורבניים. אין תרמיל שקופץ, אין נושא של בטיחות או חשש משימוש שגוי בתחמושת חיה. ה'מאגנט' קיים כיום בתצורה של קלצ'ניקוב ו-M-16.  

"זוהי מערכת ששוקלת כשליש ממערכת מיילס הישנה. המחסנית הופכת להיות ה'מוח' של המערכת, שמתעדת את האימון וחוקרת אותו. הנתונים עוברים גם בטכנולוגיית 'בלותות'' ויכולים להיות מחוברים גם לסלולר.

"מוצר נוסף של בגירה מכונה  BREAK POINT והוא מערכת שמאפשרת להריץ עשרות אלפי ישויות בבת אחת. יש מסך שליטה, יש אמצעים בשטח. קו המוצרים השלישי שלנו מאפשר הדמיה של תא תקיפה ואילו מוצר אחר הוא מעין מעבדה שבה מריצים תרחישים באופן אוטומטי, והיא מאפשרת לבדוק תו"ל או השפעה של אמל"ח חדש. התרחישים כוללים תוואי של מל"טים, רקטות וכדומה וכך אתה יכול לבדוק מה יותר מתאים, להחליט איך אתה מתקדם בכל מצב אפשרי".

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל