רשת האינטרנט בקוריאה הצפונית שבה לפעול

אחרי כמעט תשע שעות, בהן דווח על "אפס פעילות" של הרשת בדיקטטורה האסייתית, מדווחים כי חודשה הפעילות. האם מדובר היה בפעולת ענישה של המערב בעקבות המתקפה על סוני?

רשת האינטרנט בקוריאה הצפונית שבה לפעול

שליט קוריאה הצפונית (צילום:AP)

על פי דיווחים ברחבי העולם רשת האינטרנט של קוריאה הצפונית שבה לפעול לאחר כמעט תשע שעות בהן הייתה מנותקת בנסיבות חשודות. על פי החשד, ניתוק הרשת היה חלק ממתקפת סייבר ענקית שהופעלה נגד פיונגיאנג, שבאה כחלק מ"פעולת ענישה" אפשרית של המערב לאחר שקוריאה התפונית נחשדה כמי שאחראית למתקפת סייבר על חברת סוני.

לרוב האוכלוסייה בקוריאה הצפונית אין חיבור לאינטרנט אולם ישנם מספר אתרים רשמיים של הממשל שבעקבות האירועים אמש נפלו וכעת נראה כי עלו מחדש. עדיין לא ברור עד כמה החיבור לרשת יציב בינתיים ומי עומד, אם בכלל, מאחורי הצעד.

בשבועות האחרונים, בעקבות מתקפת הסייבר על ענקית הבידור סוני, שיגרה ארה"ב מספר אזהרות לעבר השלטון של קים ג'ונג און. הנשיא ברק אובמה איים כי מדינתו "תגיב בצורה פרופורציונאלית" למתקפה על סוני, שה-FBI הודיע באופן רשמי כי הוא רואה בקוריאה הצפונית אחראית לה.

המשבר החל כאשר חברת סוני שחררה טריילר לסרט הקומדיה שהפיקה, "הריאיון", שבבסיסו מדובר בקומדיה הלועגת למנהיג פיונגיאנג הצעיר. בקוריאה הצפונית דרשו שלא להפיץ את הסרט. לפני כחודש הותקפה חברת סוני על ידי האקרים שהצליחו לחשוף פרטים אישיים על עובדי החברה ופרויקטיים עתידיים שלה. בין היתר הודלפו לרשת תסריטים של סרטים בהפקה כגון ג'יימס בונד ואחרים. בעקבות איומים לפגוע ברשתות קולנוע שיציגו את הסרט "הריאיון", הודיעה סוני כי היא לא תפיץ אותו כלל. ההחלטה עוררה סערה ברחבי העולם. עתיד הסרט, בינתיים אינו ידוע.

אולי יעניין אותך גם