רפאל, התע"א ותעש יפתחו יחד הדור הבא של "מעיל רוח"

חשיפה: הפיתוח החדש יהיה שילוב של מערכת "מעיל רוח" מתוצרת רפאל ותעשייה האווירית עם מערכת "חץ דורבן" של תעש. הקבלן הראשי של הפיתוח המשולב יהיה חברת רפאל. תעש והתעשייה האווירית יהיו קבלני משנה

רפאל, התע"א ותעש יפתחו יחד הדור הבא של "מעיל רוח"

חשיפה: רפאל, התעשייה האווירית והתעשייה הצבאית (תעש) סיכמו במשותף על פיתוח הדור הבא של מערכת ההגנה האקטיבית על כלי רכב. הפיתוח החדש יהיה שילוב של מערכת "מעיל רוח" מתוצרת רפאל ותעשייה האווירית עם מערכת "חץ דורבן" של תעש. הקבלן הראשי של הפיתוח המשולב יהיה חברת רפאל. תעש והתעשייה האווירית יהיו קבלני משנה.

על ההחלטה הדרמטית מספר בפעם הראשונה מנכ"ל התעש, אבי פלדר, בראיון מרתק שיפורסם במלואו בגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס שיראה אור בעוד ימים אחדים.

פלדר מספר כי לאחר שנים של דיונים הוחלט לשלב בין המערכות השונות. בפיתוח המשולב המכ"מ יהיה של מפעל אלתא מהתעשייה האווירית, המיירט של תעש, ועבודת האינטגרציה והפיתוח של המערכת תבוצע על ידי הקבלן הראשי, רפאל. המיירט החדש, מבית תעש, מבוסס על מין טיל נגד טילים, לעומת כדוריות מתכת שמתפזרות על פני שטח רחב, כפי שקיים במערכת "מעיל רוח" שנחשבת המערכת הראשונה בעולם להגנה אקטיבית מדור א'.

מי שדחף לשילוב המערכות הוא משרד הביטחון, ושלוש החברות הביטחוניות הסכימו על שיתוף הפעולה בימים האחרונים, במסגרת מסחרית משותפת שתקבע על ידיהן בקרוב..

באחרונה נחשף בישראל דיפנס, בראיון עם ראש חטיבת היבשה ברפאל, גיורא כץ, כי בעקבות מבצע 'צוק איתן' יש בעולם התעניינות עצומה במערכת ההגנה האקטיבית להגנה על כלי רכב – 'מעיל רוח'".

כץ אמר כי "המיגון האקטיבי מבליט עוד יותר את הזירות החדשות שמתהוות בעולם. ההנחה היא שהזירה שאנחנו כבר נתקלנו בה ב'צוק איתן', היא רק הפרומו לאיומים דומים שצבאות אחרים ייתקלו בהם בהמשך, לכן מאוד אקוטי גם לצבאות אחרים.

"אני מרגיש מאוד לא נוח לקרוא ל'צוק איתן' 'מקדם מכירות', אבל ברור שהצלחת ההגנה האקטיבית בעימות הזה, גם כיפת ברזל כנגד רקטות וגם 'מעיל רוח' כנגד טילי נ"ט, נותנת לנו דחיפה גדולה מאוד. קיבלנו מחמאות ויש התעניינות רבה מאוד גם ב'מעיל רוח' ספציפית".

כץ הוסיף, כי אמנם בעבר היו יירוטים מוצלחים של "מעיל רוח", בפעילות שוטפת מול עזה, ואולם "צוק איתן" מהווה פריצת דרך משום שזו פעם ראשונה בהיסטוריה הצבאית שבה מערכת הגנה אקטיבית הוכיחה את עצמה בפעילות לחימה אינטנסיבית.

"אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאות", אמר אז כץ. "עשרות טנקים היו חשופים לאלפי חמושים והמערכת פעלה ללא דופי. שום רכב לא נפגע ולא היו התראות שווא. זה הישג טכנולוגי של רפאל ומפא"ת וכל הגורמים יכולים להיות מאוד גאים בכך גם כן".

כץ ציין כי רפאל פיתחה את "מעיל רוח" בשיתוף עם מפעל אלתא של התעשייה האווירית, שמספק את מכ"מ העקיבה אחר הטיל התוקף.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל