רוסיה רוצה לייצא רובוטים תוקפים

הרובוטים הצבאיים בדרך למזרח התיכון? רוסיה החלה להשתמש ברובוטים תוקפים בלחימה בסוריה. כמו כן, תעשיות הנשק הרוסיות כבר מנסות לשווק רובוטים כאלו בעולם  מסתבר ששדה הקרב המזרח תיכוני עומד בפני מהפיכת רובוטיקה קרקעית

רוסיה רוצה לייצא רובוטים תוקפים

youtube

תחום הרובוטיקה הצבאית תופס תאוצה, והוא עתיד לתפוס נתח משוק הייצוא הביטחוני. אחת המדינות שעוסקת בפיתוח רובוטים כאלו וכבר הכריזה על מכירה שלהם היא רוסיה. לאחרונה, אף נעשתה הצגת תכלית בלטקיה, סוריה, של רובוטים כאלו.

לפי פרסום באתר sputniknews, קבוצה של ששה רובוטים, ארבעה מסוג Platform-M ועוד שניים מסוג Argo, השתתפה בקרבות. תפקיד הרובוטים היה לחשוף את המיקום של לוחמי האויב עבור תותחי ה-Acatsia. את שדה הקרב ניטרו מל"טים ששלחו את הוידאו בזמן אמת למפקדה בסוריה [Andromeda-D] ובמוסקבה.

לצד תצוגת התכלית בסוריה, חברת הנשק הרוסית, Rosoboronexport, חברת בת של תאגיד Rostec, הודיעה כי היא רוצה להתחיל לייצא רובוט קרקעי תוקף מסוג Uran-9, כך לפי אתר defence-blog.

מדובר ברובוט שאמור לספק תמיכה בכוחות חי"ר ויחידות נגד טרור. הרובוט נוסע על שרשראות וכולל יחידת שליטה מרחוק כמו גם עמדת ירי. העמדה כוללת תותח 30 מ"מ ומכונת יריה 7.62. ניתן לשנות את סוג החימוש. כמו גם , הרובוט כולל מערכת לייזר למדידת מרחק ומערכת לרכישת מטרות.

צפו ברובוט:

 

 

אולי יעניין אותך גם