רוסיה סיפקה לארמניה טילים טקטיים מסוג "איסקנדר"

לפי פרסומים בתקשורת ארמניה מחזיקה בטילים טקטיים מסוג "איסקנדר" מרוסיה ואזרבייג'ן מחזיקה בטילי "לורה" תוצרת ישראל. האם העימות הבא בין המדינות יוכרע על ידי טילאות טקטית ומערכות הגנה אווירית? 

רוסיה סיפקה לארמניה טילים טקטיים מסוג "איסקנדר"

dambiev.livejournal.com

דיווח באתר dambiev.livejournal, חושף כי רוסיה סיפקה טילי "איסקנדר" לארמניה. כמו גם, סופקו לארמניה סוגים נוספים של אמל"ח, כולל מל"טים טקטיים.

נזכיר כי בין ארמניה לאזרבייג'ן יש מתח צבאי שבחודשים האחרונים תורגם לתקריות אלימות בין המדינות. בעוד ארמניה קונה את מרבית האמל"ח שלה מרוסיה, אזרבייג'ן רוכשת חלק נכבד מהאמל"ח מישראל, כך לפי דיווחים ברשת האינטרנט.

בין היתר, דיווחים קודמים ברשת חשפו כי בשנת 2012 רכשה אזרבייג'ן את מערכת ההגנה האווירית "ברק-8" תוצרת תעשייה אווירית. כמו גם, דיווחים ברשת חשפו כי אזרבייג'ן רכשה טילאות התקפית מישראל כולל רקטות של תעש מערכות וטילים טקטיים של תעשייה אווירית בשם "לורה". אזרבייג'ן גם רכשה טילי ספייק ומל"טים מתאבדים מסוג הארופ.

הנוכחות של טילי איסקנדר בארמניה השכנה יכולה לספק הצצה מעניינת ליכולות המערכות הישראליות והרוסיות אם יתפתח עימות מזויין בין המדינות.

אין נתונים גלויים לגבי יכולת מערכת ברק-8 ליירט טילי איסקנדר הכוללים גם יכולת תמרון משופרת ואמצעי לוחמה אלקטרונית להתחמקות מטילים מיירטים.

נזכיר כי יש לאירוע זה עוד השלכות על המרחב האווירי הישראלי. מדוע? כי בעבר כבר נחשפה בצורה ויזואלית מערכת "איסקנדר" רוסית בסוריה. כלומר , מדובר בשתי זירות שונות שבהן יש מערכת התקפית טקטית רוסית מסוג "איסקנדר" ומולה מערכת הגנה ישראלית מסוג "ברק-8".  

בשתי הזירות, סוריה וארמניה, לא ברור האם מערכת האיסקנדר נמצאת בשליטה רוסית כולל מפעילים רוסיים, או שהיא מופעלת על ידי הלקוח הסופי.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל