ראש ה-CIA לשעבר: "אירופה היא איום לביטחון"

"האיחוד האירופאי אינו תורם טבעי לביטחון הלאומי של כל אחת ממדינות הישות ובמובנים מסוימים, המדינה מפריעה לביטחון אזרחיה.", אמר מייקל היידן, לשעבר ראש ה-NSA וה-CIA

ראש ה-CIA לשעבר: "אירופה היא איום לביטחון"

Former National Security Director General Michael Hayden - youtube.com

לפי פרסום באתר dailymail, מייקל היידן, גנרל ארבעה כוכבים בדימוס של חיל האוויר האמריקאי והמנהל לשעבר של ה-NSA וה-CIA, אמר כי החוקים לשמירת הפרטיות בבלגיה מפריעים לאיסוף מודיעין של סוכנויות ריגול באירופה.

לדבריו, החלטות האיחוד האירופי נעשו על חשבון ביטחון במדינות החברות באיחוד. היידן חיזק את דבריו של ראש ה-MI6 לשעבר,Richard Dearlove, שאמר כי בריטניה יכולה להיות בטוחה יותר מחוץ לאיחוד כי זה יהיה קל יותר לגרש מחבלים ולשלוט בגבולות.

"האיחוד אינו תורם טבעי לביטחון הלאומי של כל אחת ממדינות הישות ובמובנים מסוימים, המדינה מפריעה לביטחון אזרחיה.", אמר היידן לחדשות רשת סקיי. "אני לא יודע אם האיחוד האירופי הוא תורם גדול לריגול. ברמת האיגוד, הם מדברים על מסחר ופרטיות. אבל כדי לשמור על שלומם של האזרחים, האחריות חוזרת לבירות הלאומיות.

"וכרגע, בגלל כמה עמדות של מוסדות האיחוד האירופי בנוגע למעקב ופרטיות, הבירות מוצאות כי יותר קשה לשמור על הביטחון של אזרחיהן. אז, במידה מסויימת, בריסל ממשיכה לדחוף פעילויות אלה על חשבון הביטחון - במידה שאני יכול להבין מדוע סר ריצ'רד אומר מה שהוא אומר."

Dearlove הוסיף כי לדעתו אירופה לא תפנה עורף לבריטניה אם היא תעזוב את האיחוד האירופי כי שירותי המודיעין שלה, כגון GCHQ, MI5 ו- MI6, "נותנים הרבה יותר" ממה שהם מקבלים בתמורה. "וושינגטון היא בעלת ברית חשובה יותר נגד טרור", הוא אמר.

Dearlove השווה את גופי המודיעין השונים של האיחוד האירופי "מסננות מנוקבות בחורים". היידן גם אמר כי היכולות של מדינות האיחוד האירופי כמאוד לא אחידות ותיאר את שירותי הביטחון הבלגי 'קטנים, וללא משאבים' ו-'מוגבלים על פי החוק'. לדבריו לצרפת ובריטניה יש 'שירותים טובים מאוד, שירותים אגרסיביים".

הסוכנויות האירופיות שיתפו פעולה יותר עם ארה"ב מאשר עם עמיתיהם ביבשת, אמר היידן. מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, הביע גם הוא תסכול בגין חוסר שיתוף המודיעין באירופה. בביקור בבריסל הוא אמר: "ככלל, אירופה צריכה להעביר מידע בצורה יעילה יותר."