ראש המוסד לשעבר נגד דאעש בסייבר

קבוצת מר חושפת מערכת לגילוי פעולות טרור ברשת: בדגש על פעילות הסייבר של דאע"ש. המערכת פותחה על-ידי אתנה, חברה בת של קבוצת מר שהוקמה על ידי שבתאי שביט

ראש המוסד לשעבר נגד דאעש בסייבר

מערכת CIFER מבית קבוצת מר עושה שימוש במערכות לומדות ובניתוח טקסטואלי חזותי אונטולוגי לצורך ניתוח וניטור פעילות טרור באינטרנט. קבוצת מר מציגה את מערכת ניטור וניתוח הטרור המקוונת שלה, CIFER, בכנס הבינלאומי למודיעין וליחידות מיוחדות השנתי, שנערך בגני התערוכה שבתל-אביב על ידי מגזין ישראל דיפנס.

מערכת CIFER מיועדת לשימוש גופי מודיעין ועושה שימוש במערכות לומדות ובניתוח טקסטואלי חזותי אונטולוגי לצורך ניתוח וניטור פעילות טרור באינטרנט. המערכת פותחה על-ידי אתנה, חברה בת של קבוצת מר שהוקמה על ידי שבתאי שביט, לשעבר ראש המוסד.

ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת מר: "מערכת CIFER מהווה שדרוג יכולת לגופי סיכול טירור המתמודדים מול כמויות מידע גדולות מחד, ומחסור באנליסטים דוברי שפה רלוונטית מאידך. אני בטוח כי המערכת תאפשר לגופים אלה לפענח מצבים מסוכנים ולמנוע אירועים מסכני חיים בהיקפים גדולים משמעותית לעומת יכולותיהם כיום."

מערכת CIFER אוספת ומנתחת נתונים מובנים ממידע שנאסף בחקירות של גופי המודיעין, ונתונים שאינם מובנים ממידע מבוזר הכולל תמונות, טקסטים, קבצי לוגו, מסמכים והתכתבויות שנאספו מרחבי הרשת, מרשתות חברתיות ומחומרה שנלכדה. בשלב הבא מבצעת המערכת התאמה והלכדה בין הנתונים, סינון של החלקים הלא-רלוונטיים וגזירת החלטות מושכלות לגבי צעדי סיכול על ידי אנליסטים של גורמי הבטחון. פעולת המערכת מבוססת על ניתוח קונטקסטואלי של הנתונים באמצעות הגדרות הקשר שמובנות מראש אל תוך מערכות האיסוף המודיעיני, וכן מילות מפתח וביטויים מהקשרים תרבותיים – דתיים וחילוניים, המעלים כולם התראות במערכת.

המערכת מתחברת למערכות חקירה קיימות אחרות, ומקבלת הזנה קלה של נתונים ומידע מבחוץ בצורה אינטואיטיבית, למשל - העלאת צילום ממכשיר טאבלט ישירות למערכת שמפעילה את הניתוח הקונטקסטואלי בצורה אוטומטית.

אולי יעניין אותך גם