קוריאה הדרומית רוכשת את מל"ט ההרון של תעשייה אווירית

מל"ט ההרון נבחר לאחר תהליך בחינה קפדני. קוריאה הדרומית הודיעה היום גם על רכישת מל"ט הגלובל הוק של נורתרופ גרומן

קוריאה הדרומית רוכשת את מל"ט ההרון של תעשייה אווירית

קוריאה הדרומית הודיעה היום (ד') על בחירתה במל"ט ההרון של התעשייה אווירית לישראל עבור פרויקט שדרוג יכולות חיל הרגלים. ההודעה הרשמית של DAPA אמרה: "הערכנו באופן מקיף את המחיר, היכולת, ההתאמה המבצעית ובחרנו את הציוד שהשיג את הציון הגבוה ביותר". 

התעשייה האווירית אמרה: "אנו מעריכים את ההחלטה של DAPA ושל צבא קוריאה הדרומית בבחירת התעשייה האווירית, באמצעות תהליך הערכה יסודי שקבע רמה גבוהה של דרישות, המאפשר להרון להפגין את הביצועים המעולים שלו, התכונות החדשניות, גיוון תמהילי המשימה אותם הוא יכול לבצע, ויכולות מבצעיות מתקדמות מוכחות".

לפי אתר chosun.com, ההרון ינטר את האיים בצפון מערב המדינה המהווים למעשה את קו הגבול הימי בין הצפון לדרום. לפי האתר ההחלטה התקבלה ביום שני האחרון, כאשר עלות כל מל"ט מוערכת ב28 מליוני דולרים. לפי האתר ההרון יצויד במכ"מ SAR ומצלמה מתקדמת. 

מוקדם יותר היום, נורתרופ גרומן זכתה בחוזה בהיקף של 657.4 מליוני דולרים לספק לקוריאה הדרומית ארבעה מל"טים מסוג גלובל הוק (RQ-4), כך על פי דיווח באתר רויטרס. החוזה, הכולל שני מנועים חליפיים ורכיבי בקרת קרקע "יספק יכולת מעקב רחבת שטח שדרושה למפקדים הצבאיים לצורך קבלת החלטות מושכלות יותר", אמרה נורתרופ גרומן בהצהרה. החברה הוסיפה כי היא תספק את הגלובל הוק הראשון בשנת 2018.