"פיתחנו טכנולוגיה לזיהוי תקיפת סייבר בזמן אמת"

נשיא חברת צ'ק פוינט, גיל שווייד, אמר בכנס סייברטק כי החברה פיתחה טכנולוגיה חדישה. "זוהי טכנולוגיה לזיהוי תקיפת סייבר בזמן אמיתי, או אפילו לפני שניתנה פקודת התקיפה ", הוא הוסיף וביקש להדגיש כי לישראל יש מקום של חדשנות בתחום בזכות החינוך, הצבא ותרבות של מצויינות"

"פיתחנו טכנולוגיה לזיהוי תקיפת סייבר בזמן אמת"

"למרבה הצער, חברות וארגונים גדולים בארץ ובעולם נמנעים מלהשתמש בטכנולוגיות הזמינות החדישות ביותר כדי להתמודד עם מתקפות סייבר, וכך הם פשוט משאירים דלת פתוחה המזמינה התקפות", כך אמר בכנס סייברטק 2015 גיל שווייד, נשיא חברת צ'ק פוינט, אחד מחלוצי המפתחים של אמצעי הגנה נגד תקיפות סייבר. הכנס נערך על ידי ישראל דיפנס בחסות מטה הסייבר הלאומי.

לדבריו, האתגרים הולכים וגדלים כיוון שהתוכנות משתכללות, וכחלק מהאתגר "פיתחנו בצ'ק פוינט טכנולוגיה המזהה תקיפת סייבר בזמן אמת. התוכנה שלנו מזהה שלב מוקדם - את הפקודה לתקוף וזה יתרון  גדול במניעה ההתקפה. יש ארגוני מודיעין שמבקשים שיעדכנו אותם לפני שמתרחשות התקפות רשת, ולכן למדנו לאסוף מידע ממקורות שונים, שאותו מתרגמים לטכנולוגיה שהיא כלי הגנה מפני תקיפת סייבר". לדברי גיל שווייד יש לישראל מקום של כבוד בחדשנות בתחום הזה, וזו תוצאה של חינוך, של הצבא ושל התעמקות בזיהוי התוקפים. בנוסף לכך יתרוננו הגדול  הוא תרבות של מצויינות".

דאגלס מוהן, מנהל חטיבת הסייבר במשרד לביטחון המולדת DHS בארה"ב, סיפר כי הגיע להרצות בכנס וקיים פגישות עם נציגי רשות הסייבר הלאומית של ישראל בדבר שת"פ ומו"פ בנושאי סייבר. מוהן סיפר כי בחטיבה שלו עוסק צוות מיוחד של  30 איש במחקר ופיתוח, והם הגיעו למסקנה שרוב התקיפות היום הן נגד תוכנות פגיעות וחדירות. תחומי מחקר קריטיים נוספים של חטיבת הסייבר במשרד לביטחון פנים – פשיעת סייבר, פיתוח טכנולוגיות לזיהוי ואימות בני אדם, פיתוח דרכים לחינוך "הדור הבא של מגיני הסייבר" והטמעת טכנולוגיות הגנה במשרדי הממשלה בארה"ב.  

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות