פייסבוק בוחרת בלווין ישראלי לאספקת אינטרנט באפריקה

מארק צוקרברג הודיע בפוסט רשמי בחשבון הפייסבוק שלו כי פייסבוק בחרה בלווין העמוס-6 הישראלי לאספקת אינטרנט לאפריקה. הלווין ישוגר במהלך 2016 ויתופעל על ידי חלל תקשורת

פייסבוק בוחרת בלווין ישראלי לאספקת אינטרנט באפריקה

מקור: פייסבוק

פייסבוק צריכה עוד משתמשים. וכדי להשיג זאת, היא הקימה גוף שנקרא internet.org שמטרתו חיבור כל העולם לאינטרנט. בשנים האחרונות בחנו בפייסבוק פתרונות שונים לאספקת אינטרנט במקומות בהן אין תשתית קרקעית. בין שלל הפיתוחים, החליטו בפייסבוק ללכת גם על לווינים לאספקת אינטרנט, ובחרו בלווין ישראלי בשם עמוס-6 שמפותח על ידי תעשייה אווירית ומנוהל על ידי חלל תקשורת. הלווין עתיד להיות משוגר ב-2016.

"אני שמח להודיע ​​על הפרויקט הראשון שלנו לאספקת אינטרנט מהחלל. כחלק מהמאמצים שלנו ב-internet.org לחבר את העולם, אנחנו משתפים פעולה עם Eutelsat לשגר לווין למסלול שיחבר מיליוני אנשים", כתב מארק צוקרברג בחשבון הפייסבוק שלו..

"בשנה האחרונה פייסבוק כבר בוחנת דרכים לשימוש מטוסים ולווינים לגישה לאינטרנט מהשמים. כדי לחבר בין אנשים המתגוררים באזורים מרוחקים, תשתית קישוריות מסורתית היא לעתים קרובות לא אפשרית או יעילה, ולכן אנחנו צריכים להמציא טכנולוגיות חדשות.

"כחלק משיתוף הפעולה שלנו עם Eutelsat, לווין חדש בשם עמוס-6 הולך לספק כיסוי אינטרנט לחלקים גדולים של אפריקה שמדרום לסהרה. הלווין עמוס 6 נמצא בבנייה החברה ויושק בשנת 2016 למסלול גאוסטציונרי שיכסה חלקים גדולים של מערב, מזרח ודרום אפריקה. אנחנו הולכים לעבוד עם שותפים מקומיים באזורים אלה כדי לסייע לקהילות מתחילות גישה לשירותי אינטרנט המסופקים באמצעות לווין.

"זהו רק אחד מהחידושים שאנחנו עובדים על מנת להשיג את המשימה שלנו עם Internet.org. קישוריות משנה חיים של תושבים ואת הקהילות. אנחנו הולכים להמשיך לעבוד כדי לחבר את העולם כולו - גם אם זה אומר להסתכל מעבר כוכב הלכת שלנו".

עבור תעשייה אווירית, מדובר בהישג גדול. פייסבוק ידועה כחברה שהטכנולוגיה עבורה היא עמוד תווך, ולכן אם המהנדסים של צוקרברג בחרו בעמוס 6, כנראה שמבחינת איכות מדובר בלווין מתקדם. הלווין כולל 3 אלומות מסוג Ku-Band ועוד 36 אלומות מסוג HTS Ka-band [מקור]. לצורך השוואה, לווין בשם ViaSat-1 שכולל 72 Ka-band spot beams (כפול מהעמוס 6) מסוגל לספק רוחב פס כולל של 140 Gbit/s [מקור]. היות ונתוני רוחב הפס של העמוס 6 לא פורסמו, ניתן רק לשער מהו רוחב הפס שיוקצה ללקוחות פייסבוק כאשר הלווין יהיה בחלל.  

"לוויין עמוס 6 הוא לויין תקשורת מתקדם ביותר. יכולותיו הן פועל יוצא של הניסיון הנרחב שצברה התעשייה האווירית בפיתוח וייצור לווייני תצפית ותקשורת, תוך שהיא ניצבת היום בשורה הראשונה של יצרני הלוויינים בעולם", אמר יוסי וייס,  מנכ"ל התעשייה האווירית, מפתחת  ומייצרת לוויני התקשורת עמוס.

"עמוס 6 הינו לווין מרובה אנטנות, מרובה אלומות שידור וקליטה, ובעל רוחב פס גבוה. תכונות אלו מאפשרות העברת אינטרנט לבתים בזמינות ואמינות גבוהות במיוחד. תנופת הפיתוח של סדרת לוויני עמוס נמשכת, כאשר עמוס 7 נמצא כבר על שולחן השרטוטים,  במגמה להמשיך ולהרחיב את מעטפת הביצועים של לווייני משפחת עמוס".

אולי יעניין אותך גם