עסקת הנשק עם ארה"ב: "עדות ליחסים העמוקים בין המדינות"

במערכת הביטחון מדגישים כי לעסקת הנשק, בה יימכרו לישראל עוד פצצות חודרות בונקרים וטילי הלפייר, אין קשר להסכם המתגבש עם איראן או למשלוחי הנשק למדינות המפרץ. גורם ביטחוני בכיר: "זו הזמנה שהיא חלק מתוכנית רב-שנתית"
 

עסקת הנשק עם ארה"ב: "עדות ליחסים העמוקים בין המדינות"

בעקבות הדיווחים על עסקת נשק גדולה בין ישראל לארה"ב, במסגרתה יימכרו לישראל מאות פצצות חודרות בונקרים וטילי הלפייר, מבקשים במערכת הביטחון להדגיש כי מדובר בהזמנה שהיא חלק מתוכנית רב-שנתית, שגם עודכנה אחרי מבצע 'צוק איתן'. כעת מדובר בתהליך שגרתי של אישור בקונגרס אחרי אישור בפנטגון.

מקור ביטחוני בכיר אמר כי חשוב להדגיש שלעסקה הזו אין שום קשר להסכם עם איראן או למה שמדינות המפרץ מקבלות. המקור הביטחוני הוסיף כי "העסקה הזו היא עדות נוספת ליחסים העמוקים וההדוקים בין מערכות המדינות של ארצות הברית וישראל. מדובר בחימושים איכותיים מאוד, שכוללים גם חודרי בונקרים וגם חימוש מדויק מאוד".

כאמור, במסגרת העסקה, תמכור ארה"ב לישראל פצצות JDAM בהיקף של 1.87 מיליארדי דולרים באמצעות כספי סיוע. 10,000 ערכות עבור פצצות מסוג Mk-84. עוד 500 עבור פצצות Mk-83. עוד 4000 עבור פצצות Mk-82. במסגרתה העסקה תקבל ישראל עוד טילי הלפייר. במחלקת המדינה האמריקאית אמרו עם היוודע דבר העסקה כי "ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל וחיוני לאינטרסים הלאומיים לסייע לישראל לפתח ולתחזק יכולת הגנה עצמית חזקה".

אולי יעניין אותך גם