עכשיו זה רשמי: הודו וישראל מפתחות גרסה יבשתית לברק 8

דיווח באתר timesofindia מסיים גל שמועות בדבר פיתוח גרסה יבשתית למיירט הברק 8 של הודו וישראל תחת הכינוי MR-SAM. לפי הדיווח, מדובר על גרסה זהה למערכת הימית שפיתחו המדינות שגם היא תספק הגנה אווירית לטווח של 70 ק"מ. לפי הדיווח, חיל האוויר וצבא היבשה של הודו צפויים להשתמש במערכת

עכשיו זה רשמי: הודו וישראל מפתחות גרסה יבשתית לברק 8

הגרסה היבשתית של הברק 8 - lnthed.com

פרסום באתר timesofindia חושף כי הודו וישראל יפתחו את מערכת MR-SAM, מיירט לטווח בינוני. לפי הדיווח, מדובר על שיתוף פעולה בין תעשייה אווירית והDRDO ההודי. חברת Bharat Dynamics Limited ההודית עתידה לייצר את המערכת.

פרסום אחר באתר idpsentinel מבהיר את הנושא הMR-SAM זהה לLR-SAM. ההבדל טמון בייעוד שלו. בעוד הLR-SAM מיועד לחיל הים ההודי להתקנה על ספינות, הMR-SAM מיועד לחיל האוויר של הודו והוא מיועד לירי מהקרקע. שני המיירטים הם לטווח של 70 ק"מ (קיימת גם גרסה עתידית ל100 ק"מ). צפויה גם גרסה לצבא ההודי עם טווח של 50 ק"מ. המערכת החדשה תהיה רכובה ותוכל להגן על כוחות היבשה ההודים.

לפי הפרסום, עלות גדוד הגנה אווירית הכולל 18 משגרים (כל מערכת מגיעה עם 24 טילים) ומכ"מים תגיע ל1.5 מיליארדי דולרים. המערכת הראשונה אמורה להיות מבצעית ב2017.

לפי פרסום מוקדם יותר באתר defensenews, נכתב כי צבא הודו צריך 4 גדודים כאלו בנוסף לגדוד אחד של האוויר. עוד נכתב כי ישתתפו בפיתוח שלו גם חברת רפאל הישראלית והחברות ההודיות Tata Power SED וLarsen & Toubro. לפי אותו פרסום, המערכת החדשה תחליף את מערכות רוסיות מדגם OSA-AKM וKvadrat.

 

אולי יעניין אותך גם