'סהר' - רובוט לפריצת צירים

התעשייה האווירית חושפת את 'סהר' סיור הנדסי רובוטי – מערכת רובוטית להתמודדות עם איומי מטענים ומוקשים

'סהר' - רובוט לפריצת צירים

מערכת סהר של התעשייה האווירית (יח"צ-תע"א)

התעשייה האווירית חושפת את 'סהר' סיור הנדסי רובוטי – מערכת רובוטית להתמודדות עם איומי מטענים ומוקשים , פרי פיתוח משותף עם החברות קינטיק צפון אמריקה (QinetiQ North America) ו – Watairpoll. דגם של המערכת יוצג השבוע במסגרת תערוכת AUVSI באורלנדו, פלורידה.

סהר היא מערכת אוטונומית לחלוטין שפותחה על מנת לבצע מגוון רחב של משימות מבצעיות בזירות שונות הכוללות פריצת צירים, מיפוי סביבה , גילוי ופינוי מוקשים, מטענים וחסימות צירים ועוד. כיום משימות מסוג זה מבוצעות על ידי כוחות מאוישים וכן על ידי ציוד הנדסי הנשלט מרחוק. פעילות זו מציבה סיכון גבוה למפעילים ולכוחות המאוישים המעורבים במשימה. בנוסף, נדרשת מיומנות על מנת להפעיל את הציוד ההנדסי הקיים.

רמות גבוהות של דיוק נדרשות על מנת להבטיח את התוצר המבצעי הרצוי, ועל כן לעתים יישום המשימות דורש זמן רב. על מנת להתגבר על אתגרים אלו, פותחה מערכת סהר. הפעלתה מבוססת על תכנון מסלולים מוגדרים מראש ומאפייניה העיקריים כוללים פלטפורמה הנשלטת מרחוק, חיישני שטח חכמים ומודול תמרון כף אוטונומי.

לתעשייה האווירית ניסיון רב בתחום הכלים הקרקעיים הבלתי מאוישים הנצבר במשך למעלה מעשור. מערכות אלו מתוצרת התעשייה האווירית בעלות יכולות ייחודיות להתמודדות עם משימות הגנת גבולות (לדוגמא מערכת הגרדיום של חברת הבת ג'ניוס, הנמצאת בבעלות משותפת עם אלביט מערכות), משימות לוגיסטיות (לדוגמא המערכת הרובוטית רקס) ומשימות סיור הנדסי (מערכת סהר).