נכנס לתפקידו מח"ט הצנחנים החדש: אל"מ נמרוד אלוני

בטקס במחנה "רעים" החליף אל"מ אלוני את אל"מ אליעזר טולדנו, שהוביל את כוחות הצנחנים גם במהלך מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה בקיץ 2014

נכנס לתפקידו מח"ט הצנחנים החדש: אל"מ נמרוד אלוני

טקס החילופים (צילום: דו"צ)

אל"מ נמרוד אלוני מונה למפקד חטיבת הצנחנים, בטקס שנערך במחנה "רעים" במעמד מפקד עוצבת "האש", תא"ל אמיר ברעם. אל"ם אלוני מחליף בתפקידו את אל"מ אליעזר טולדנו, אשר כיהן בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות.
 
"כאן, במרחק קילומטרים אחדים מהמקום בו אנו עומדים כעת, יצאו בקיץ שעבר לוחמי החטיבה, לשורה של פעולות ומבצעים בגבול רצועת עזה כדי לפגוע בארגוני הטרור ובתומכיהם, וכדי לייצר מציאות חדשה ומלאת תקווה לתושבי הדרום", אמר תא"ל ברעם. "אני חושב שבמקצוענותם, באמונתם בצדקת הדרך ובדבקותם בערכי צה"ל, היוו לוחמי החטיבה דוגמא, סמל ומופת בלחימה כנגד גורמי הטרור ב'צוק איתן'".

אל"ם טולדנו נפרד מחטיבת הצנחנים, וישמש בתפקידו הבא כמפקד מגמת יבשה במכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה. "ב'צוק איתן' תקפנו את גדודי החמאס תוך שרוח הציונות מפעמת בנו, תוך שאנו מודעים לכך שאנו אלה האחראיים לגורל המערכה", הוא סיפר. "הובלנו את לוחמי הצנחנים והיינו ראויים להם, השרינו בהם רוח לחימה וקיימנו את רוח הצנחנים".

מפקד החטיבה היוצא הוסיף כי "'צוק איתן' הינו פרק נוסף, לא סוף פסוק - לא ייתכן סוף פסוק. על חטיבת הצנחנים להיות זמינה בכל רגע ובכל מקום לכל תרחיש מתפרץ. ידעו אויבינו שאנו לעולם צעד אחד לפניהם, הפתעתם תהפוך להכרעתם בעוז רוח, בטכניקות חדשות ומתקדמות, בדיוק ובחדות. תחבולתנו תכה בעורפם בעוצמה ובדיוק כהכשת נחש - נחש מוזר עם כנפיים".

חטיבת הצנחנים אינה זרה לאל"מ נמרודי, אשר שימש בעברו כמפקד סיירת הצנחנים וכמפקד גדוד הסיור של החטיבה. כמו כן, הוא שימש כמפקד יחידת "מגלן" וכמפקד החטיבה המרחבית שומרון. בתפקידו האחרון כיהן אל"מ נמרודי כמפקד עוצבת "חיצי האש". "עלינו, הצנחנים, החובה לזנק ראשונים מפתח המטוס או אל התעלות בתת-קרקע, להוביל שינויים ולא לחכות לפקודה, ולשמור מכל משמר על רוח הצנחנים", הוא אמר.

אולי יעניין אותך גם