ניסה לגנוב סודות גרעין של ארה"ב באמצעות קמפיין פישינג במטרה למכור אותם למדינה זרה

צ'ארלס הארווי אקלסטון, בן 62, שלח הודעות פישינג לקולגות שלו במחלקה לאנרגיה של הממשל האמריקאי במטרה להשתיל וירוס ברשת המחשבים של הארגון. המטרה הייתה לאחזר מידע מסווג אודות הגרעין האמריקאי לצורך מכירה שלו למדינה זרה. הFBI הגיע אליו לפני כן

ניסה לגנוב סודות גרעין של ארה"ב באמצעות קמפיין פישינג במטרה למכור אותם למדינה זרה

צ'ארלס הארווי אקלסטון

ה- FBI הודיע ​​כי, בחודש ינואר 2015, צ'ארלס הארווי אקלסטון הואשם בתקיפת סייבר מסוג spear phishing את חשבונות הדוא"ל של עובדי משרד האנרגיה בארה"ב. בכל הקשור לאנרגיה גרעינית, המחלקה אחראית גם לביטחון והגנה, כמו גם לפיתוח טכנולוגיה קשורה.

אקלסטון, עובד של משרד אנרגיה והוועדה לבטיחות גרעינית של ארה"ב עד 2010, מואשם בשימוש ביישום קמפיין הפצת וירוס לרשת המחשבים של המחלקה במטרה לחלץ מידע רגיש על נשק גרעיני שהוא התכוון למכור למדינה זרה. כך לפי פרסום באתר topsecretwriters.

אקלסטון, 62, גר בפיליפינים מאז 2011, אחרי שפוטר מהוועדה לפיקוח הגרעינית בשל "בעיות התנהגות וביצועים". האיש היה קצת ממורמר על הדרך שפיטרו אותו והוא החליט להשתמש בידע שצבר מהעבודה כדי לרפד את כיסיו ולחפש נקמה.

הוא ניגש אל שגרירות זרה והציע לה מידע מאוד מסווג סביב סודות הגרעין של ארה"ב בתמורה לתשלום. כשהוא נפגש עם נציגים של המדינה, שלא נחשפה, מה שהוא לא ידע שהם היו סוכני FBI סמויים. לפי אתר הindependent, קודם לכן, גורמים מאותה מדינה אליה פנה אקלסטון פנו לFBI ויידעו את שירות הביון של ארה"ב בדבר המעשה. המידע הזה הוביל למבצע העוקץ של הFBI. [הערה: סביר להניח שמדובר במדינה ידידותית לארה"ב].

בעוד הוא לא היה מודע שהוא היה חלק מתרגיל עוקץ של הFBI, אקלסטון הציע לשלוח מיילים מורכבים עם הזמנות לכנס ל80 עמיתים לשעבר ממחלקת הארגיה של הממשל. הודעות דוא"ל אלו יכילו תוכנות זדוניות שתפרוצנה את אבטחת הרשת ולצורך אחזור מידע גרעיני מסווג.

הסוכנים הסמויים הבטיחו לשלם לאקלסטון עבור התכנית ונתנו לו את הקוד זדוני, מה שכמובן לא הזיק כלל. אבל ברגע שהמיילים שנשלחו, היו מספיק ראיות כדי לעצור את אקלסטון בעבירות פשע, ובכלל זה גישה בלתי מורשה למחשבים והונאה. אקלסטון גורש חזרה לארה"ב בחודש מרץ. אם ימצא אשם, הוא צפוי לפוטנציאל של 50 שנות מאסר.

לפי הפרסום בindependent, אקלסטון גם מכר לסוכני הFBI כ1200 כתובות מייל של עובדי NCR במחיר של 5000 דולרים ועוד 2000 להוצאות. כמו כן, הוא הציע להם מידע על שני פרוייקטים סודיים מאד של ארה"ב תמורת מחיר של 100,000 אלף דולרים.

(מידע מאתר הFBI).

 

אולי יעניין אותך גם