מתאימים את תפיסת המכשול היבשתי לאיומים המשתנים

בשנים האחרונות לאור האיומים המשתנים באזור, ישראל נאלצת להתאים את תפיסת המכשול היבשתי. חיישנים מתוחכמים, מערכות הגנה היקפיות ואמצעים נוספים. ראיון מיוחד עם סמנכ"ל חברת מגל, על הפיתוחים האחרונים בתחום

מתאימים את תפיסת המכשול היבשתי לאיומים המשתנים

צילום: AP

"האיומים על גבולותינו השתנו בשנים האחרונות, וצה"ל מתאים בהדרגה את תפיסת המכשול היבשתי", כך אומר חגי כץ, סמנכ"ל השיווק בחברת מגל, המפתחת מערכות הגנה היקפיות ומוכרת כספק ראשי בישראל של גדרות גבול חכמות. בראיון לישראל דיפנס הוא מוסיף כי "שינויים אלו חייבו את מגל לפתח סנסורים חדשים המתאימים לפיזיקה השונה של המערכות החדשות".

"יד ביד עם התפתחות ומזעור הגלאים (למשל, כגון אלו הנמצאים כיום בכל טלפון נייד חכם) וכנגזר מהצרכים החדשים פיתחה מגל סנסור מסוג חדש, המורכב מחיישניים אלקטרוניים ומעבדים, האוספים מידע על המתרחש לאורך הגדר ומשדרים אותו לעמדת פיקוד מרכזית", מספר כץ.

מגל פועלת רבות בחו"ל: באחרונה זכתה בחוזה להגנה על חלק מנמל התעופה הבינלאומי של ניירובי מטעם רשות שדות התעופה של קניה. ואילו בנמל הימי של העיר טרגונה שבספרד התקינה מגל חדר בקרה ושו"ב (PSIM): למערכת הצגים בחדר הבקרה מגיעים כל סוגי המידע על התראות, ניסיונות חדירה, מערכות בקרת כניסה וגישה ואמצעי הגנה וחישה אחרים בנמל. המפעילים מקבלים תמונה כוללת מלאה של כל חגורות האבטחה, חיישנים ומצלמות ויכולים להגיב במהירות ולאפשר שילוח אפקטיבי של צוות תגובה או צוות טכני.

האם מגל עוסקת גם בתחום גילוי מנהרות?

כץ טוען בתגובה כי במדינת ישראל מנהרות הן היום נושא בעל חשיבות אסטרטגית. "לא קשה לגלות מנהרה חפורה בעומק של כמה מטרים. אולם קשה מאוד לגלות מנהרה שעומקה 20, 30 ו-40 מטרים מתחת לאדמה. התפשטות גלי הקול – אמצעי הגילוי העיקרי – תלויה ומושפעת מגורמים רבים כמו סוג ושיכוב הקרקע ורטיבות. בכל מקטע קרקע של המנהרה התפשטות גלי הקול היא שונה. אנו במגל מלווים ומתעניינים בנושא, אך איננו שחקנים פעילים בתחום".  

נושא שבהחלט מעסיק את מגל הוא הגנת סייבר. האקרים יכולים לחדור בקלות למערכת הגנה היקפית, לנטרל פעולת מצלמות ולשבש מערכות הגנה. מגל פיתחה מוצר, סוויץ' טאנגסטן  (TUNGSTEN SWITCH), שתפקידו לנטר את זרימת המידע במערכות ההגנה ולאכן התנהגויות חריגות ובלתי נורמליות, דבר המאפשר להגיב מידית כדי לשלוט בניסיון תקיפת סייבר מתחילתו. הסוויץ' המיוחד שולט גם על המצלמות, על מערכת בקרת הכניסה לאתר ועל יתר מרכיבי ההגנה ההיקפית של האתר המוגן, ומגלה חריגות העלולות להתפרש כניסיון חדירה סייבר למערכת. ב-2013 רכשה מגל את חברת CYBER SEAL, המהווה את זרוע הסייבר של החברה ופיתחה את התפיסה הכוללת של אבטחת סייבר CYBER SECURITY למערכות ICS – מערכות בקרת תעשיה.

לאחרונה עברה חברת מגל שינוי בעלות: 40 אחוז ממניותיה נרכשו על ידי חברת ההשקעות קרן FIMI, והתמנה מנכ"ל חדש לחברה – סער קורש. 

אולי יעניין אותך גם