משרד הביטחון: "הלווין אופק 11 יתן תפוקות מבצעיות"

צוותי ההנדסה והתפעול של התעשייה האווירית ומנהלת החלל במפא"ת שבמשרד הביטחון, הפעילו אתמול בערב (22.09) בשעה 17:10, לראשונה, את המטעד של לוויין התצפית 'אופק 11' והורידו תמונות ראשונות מהלוויין.
 
משרד הביטחון: "הלווין אופק 11 יתן תפוקות מבצעיות"

צילום: משרד הביטחון

 
מאז השיגור, בתאריך 13.9.2016, עסקו עשרות מהנדסים בפעולות לייצוב הלוויין ומערכותיו. צוותי משרד הביטחון והתעשייה האווירית הפעילו ובדקו בהדרגה ובאופן מבוקר את כל המערכות ותתי המערכות המרכיבות את הלוויין, כאשר לאורך כל הימים, מרגע השיגור, נשמרו קשר רציף ושליטה על הלוויין.   הלוויין 'אופק 11' ייתן תפוקות מבצעיות.
 
במהלך השבוע האחרון נוהל מאמץ משותף בהובלת צוותי ההנדסה והתפעול של אנשי תעשייה האווירית ומנהלת החלל במפא"ת של משרד הביטחון.  מיטב המוחות הטכנולוגיים של מדינת ישראל, מכל זרועות הביטחון, החל מצעירים בני 20 ועד למהנדסים ותיקים בני 70, היו שותפים למאמץ.
 
את פיתוח וייצור הלוויין והמשגר הוביל משרד הביטחון, באמצעות מנהל החלל במפא''ת. התעשייה האווירית לישראל הינה הקבלן הראשי של הפרויקט, באמצעות מפעלי מבת חלל, מל''מ, אלתא, תמ''מ ואחרים. כמו כן שותפות בפרויקט אלביט מערכות, תעש מערכות, רפאל וחברות רבות נוספות. בפיתוח מעורבים באופן עמוק גם גורמי צה"ל שונים, בעיקר מחיל המודיעין וחיל האוויר והחלל. 
 

אולי יעניין אותך גם