משרד הביטחון האיראני נחשף

כתבה באתר thearkenstone חושפת חלק ממבנה משרד הביטחון האיראני שאחראי על התעשיות הביטחוניות באיראן. המשרד גם מפעיל את הSPND - הגוף האחראי על פיתוח נשק גרעיני איראני

משרד הביטחון האיראני נחשף

thearkenstone

פרסום באתר thearkenstone, חושף את מבנה משרד הביטחון הנוכחי של איראן האחראי גם על הלוגיסטיקה של הכוחות המזוינים. המשרד הנוכחי הוקם בשנת 1989 על ידי ממשלת רפסנג'אני במטרה לייעל ולרכז את מערכת הרכש של הצבא. בארגון מחדש זה, המשרדים המקבילים של הלוגיסטיקה הצבאית - משרד הביטחון, ומשרד משמרות המהפכה - השתלבו זה בזה.

היום, הMODAFL אחראי למתן תמיכה לוגיסטית לכוחות המזוינים, ועל ניהול התעשיות הצבאיות הקשורות. באופן ספציפי, האחריות שלו היא: הפקה וייצור של ציוד חדש. תחזוקה של ציוד קיים. תיאום של מחקר הפנים והבינתחומי במסגרת פיקוח אחידה. רכש מחו"ל. בניגוד למשרדי הגנה נוספים ברחבי העולם, MODAFL אינו אחראי לעיצוב מדיניות ביטחון. במקום זאת, סמכות זו זורמת למשמרות המהפכה והמטכ"ל של הצבא, שגם אחראי על הכוונת המחקר והייצור של MODAFL.

 

 

חברות בנות:

ארגון תעשיות ביטחוניות (DIO / SASAD):

DIO אחראי לייצור של MODAFL הכלל תעשייתי, הכולל ציוד שאינו נופל תחת תעשיות האוויר וחיל הים המיוחדות. הוא מנוהל כיום על ידי Qasim Taqizadeh (משמרות המהפכה).

הארגון מורכב משש או שבע קבוצות שמתפצלות ליותר מ30 "תעשיות" שונות המשקפות התמחות נוספת (לדוגמא "תעשיות השריון של VEIG').

קבוצות אלה הן:

Armament Industries Group - מייצר צינורות מרגמה, רובי רתע, משגרי רקטות, רובים ותותחי הוביצר.

Ammunition and Metallurgy Industries Group - מייצרת תחמושת לרובים ותותחים, ארטילריה, ופצצות מרגמה.

Chemical Industries Group - מייצרת הודפים וחומרי נפץ.

Individual Combat Industries Group - מייצרת נשק קל ותחמושת.

Rocket Industries Group - מייצרת רקטות ארטילריות (107-333 מ"מ) ורקטות RPG.

Vehicle and Equipment Industries Group - מייצרת כלי רכב כולל טנקים, נגמ"שים, משאיות, דחפורים, וציוד כמו טריילרים ושדרוגי בקרת אש.

Special Industries Group - מייצרת ציוד שונה כגון ציוד לוחמה כימי-ביולוגי, מדים, ותנורים.

 

ארגון תעשייה אווירית (AIO):

AIO אחראי לפיתוח טילים. בראשו עומד כיום על ידי Mehrdad Ekhlaghi, אשר מונה לתפקיד בנובמבר 2014. הוא גורם די חשאי. למרות שפחות ידוע על חברות הבנות של AIO והאחריות שלהן, אלה גופים שיכולים להיות מזוהים:

חברות בנות כוללות:

Samen Alaeme Industries Group - ייצור נשק ימי, כולל טורפדו וטילי שיוט.

Shahid Bagheri Industries Group - ייצור טילים בליסטיים בדלק מוצק, כולל Nazeat וזילזאל.

Shahid Hemmet Industries Group - ייצור טילים בליסטיים בדלק נוזלי - שותפים בפיתוח טיל השיאהב 3. 

Ya Mahdi Industries Group - ייצור טילים מונחים, כולל ATGMs.

Shahid Babaie Industries - קשורים בפיתוח SAM.

Shahid Ahmad Kazemi Industries Group - קשורים בפיתוח SAM.

Shahid Mallati Industries Group

Fajr Industries Group

Sanam Industries Group

Parchin Missile Industries

Shahid Motahari Industries

Shahid Shahabadi Industries

 

ארגון תעשיית התעופה של אירן (IAIO):

הארגון אחראי לייצור מטוסים ותמיכה שוטפת בהם. IAIO מנוהל כיום על ידי Manoucher Manteghi.

חברות בנות כוללות:

Iran Aircraft Industries - נוסדה ו1970 ומבוססת בטהראן, IACI אחראית על שיפוץ גדול של מטוסים אזרחיים וצבאיים. כמו כן אחראית לייצור רכיבים דרושים לתיקון, כולל המנועים.

Iran Aircraft Manufacturing Industry Company - נוסדה בשנת 1964, ובסיסה באיספהאן, IAMI אחראית לייצור מטוסים חדשים.

Iran Helicopter Support and Renewal Company - נוסדה בשנת 1969 ומבוססת בטהראן, IHSRC אחראית על שיפוץ גדול של מסוקים אזרחיים וצבאיים.

Qods Aviation Industry - נוסדה בשנת 1985 ומבוססת בטהראן. תעשיית קודס אחראית לחלק גדול מייצור המל"טים האיראנים.

Shahid Basir Research Center

FARASAKHT INDUSTRIES

 

ארגון תעשיות ימיות:

נוסד בשנת 1986, והוא אחראי לייצור סירות סיור קטנות מפיברגלס, צוללות, וספינות גדולות יותר כמו ספינת טילי סינא, ופריגטות Mowj, כמו גם קומץ של כלי שיט אזרחי כמו גוררות ומעבורות. הוא מנוהל כיום על ידי Amir Rastegari (צבא).

 

תעשיית האלקטרוניקה של איראן (IEI / SAIRAN):

IEI אחראי לייצור מכשירי רדיו, מכ"מים, משבשים ומערכות אחרות, כמו גם פריסקופים, ומערכות אופטיות. המנהל הנוכחי אינו ידוע. הארגון נחשד בפיתוח אמצעי לחימה לא קונבנציונאלים. הוא נמצא תחת סנקציות של ארה"ב ואירופה. הוא קשור גם לפיתוח טילים בליסטיים. מנהל: Dr. Ebrahim Mahmoudzadeh. הארגון גם מחזיק במניות בחברת הסלולר האיראנית MTN Irancell. (מקור: iranwatch.org)

חברות בנות כוללות:

(Shiraz Electronics Industry (SEI/SA Shiraz

(Iran Communications Industry (ICI/SAMA

(Iran Information Systems Company (ISI/IS Iran

(Iran Electronic Components Industry Company (ECI/SAQA

(Isfahan Optics Industry Company (IOI/SAPA

(Iran Electronics Research Center (IERC

ארגון ביטחון סוציאלי של הכוחות המזוינים:

אחראי על החלק המכריע של ההוצאה הבטחונית הכוללת של איראן - עדיין בדרך כלל בלתי נראה.

מנהל: Hossein Daqiqi (משמרות המהפכה).

 

הארגון הלאומי לגאוגרפיה (NGO):

אחראי על מיפוי ומדידות. מנהל: Mehdi Modri.

 

ארגון לפיתוח משאב האנרגיה:

מנהל: Seyyed Majid Hedayat

 

Bonyad-e Mostazafan:

מנהל: Said Rafi'ei (צבא). זהו גוף שהוקם על ידי משמרות המהפכה לצורך השקעות ומימון פעילות הארגון. הוא אולי אחד הגופים החשובים ביותר באיראן שעוזר לטהרן לנהל שתי מערכות ממשל - אחת של משמרות המהפיכה ואחת של הצבא (Iranian parallel State). [אלו שנחשפים לראשונה לרעיון הזה, יכולים להעשיר את הידע שלהם באתר iranhrdc.org.] הגוף הזה גם קשור בטבורו לפיתוח הנשק הגרעיני של איראן ולרכישות הקשורות לאחזקת מטוסי הקרב של איראן. לפי iranwatch.org, הוא מנהל מעל 400 חברות שונות. לפי הערכות שונות, מדובר באחת מחברות האחזקה הגדולות במזרח התיכון.

הוא רשום על ידי האיחוד האירופי ב -23 במאי 2011 כישות הקשורה לפעילותה הגרעינית של איראן כולל מערכות שיגור נשק גרעיני; הוגדר על ידי ממשלת קנדה בחודש נובמבר 2011 כישות התורמת לפעילויות הגרעיניות של איראן או לפיתוח נשק כימי, ביולוגי או גרעיני או מערכות שיגור של נשקים אלו.

מועצת המנהלים של הארגון כוללת תשעה חברים כולל מפקד משמרות המהפכה בראש (יו"ר), נציגו של המנהיג העליון למפקד משמרות המהפכה, מפקד הבסיג ', מפקד זרוע היבשה של משמרות המהפכה, מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, מפקד הצי של משמרות המהפכה, ראש ארגון אבטחת המידע של משמרות המהפכה , קצין בכיר של משמרות המהפכה מהמטה הכללי של הכוחות המזוינים, וקצין משמרות המהפכה בכיר ממשרד הביטחון (MODAFL).

הארגון מנהל את הכסף באמצעות בנק Ansar ובנק Mehr; הוא מחזיק בחברות כמו למשל Kesht va Sanaat Shadab Khorasan, Khadamat Havai Pars, Maede. כמו כן היא מחזיקה בבתי השקעות / חברות השקעה -  Tawse'e-ye E'temad ו-Shahriar-e Mehestan. לפי iranwatch.org, הוא מנהל מעל 400 חברות שונות. לפי הערכות שונות, מדובר באחת מחברות האחזקה הגדולות במזרח התיכון וארגון שני בגודלו באירן לחברת National Iranian Oil Company.

שירות הרפואה של הכוחות המזוינים:

מנהל: Najafipour (צבא).

אוניברסיטת אשתר מאלק

אוניברסיטת אשתר מאלק מעורבת מאוד בתוכניות הגרעין והטילים של איראן. המטרה העיקרית של המוסד היא למלא את צרכי המחקר, הפיתוח והחינוך של משרד הביטחון ומשמרות המהפכה. המחלקה לכימיה של האוניברסיטה לכאורה בצעה מחקר על בריליום, חומר המשמש במנגנוני ההדק של נשק גרעיני. מתנגדי המשטר באיראן טוענים כי האוניברסיטה מעורבת בייצור של צנטריפוגות להעשרת אורניום. בשנת 2013, ארצות הברית הטילה סנקציות אישיות נגד מנהל המוסד - Reza Mozaffarnia -  בגין מעורבתו בפעילות MODAFL והתמיכה שלו בתכנית הטילים. (מקור: nti.org)

מודיעין נגדי

מנהל: Ali Shamshiri. 

MINISTRY OF DEFENCE LOGISTICS EXPORT

אחראי לפעילות הייצוא של מוצרים מוגמרים במתווה של מדינה למדינה (G2G). נחשד בפרופיליזציה של נשק להשמדה המונית. 

ORGANISATION OF DEFENSIVE INNOVATION AND RESEARCH 

מנהל: Mohsen Fakhrizadeh. זה הגוף שאחראי על בניית פצצת הגרעין של איראן. האוניברסיטאות הפועלות תחת משרד הביטחון עובדות תחת פיקוח שלו. כך גם כל שאר התעשיות המסונפות למשרד הביטחון האיראני הקשורות לתכנית הגרעין. עוד מידע אפשר למצוא באתר estaticos.elmundo.es

SHAHID BEHESHTI UNIVERSITY

עוסקת במחקר הקשור לפיתוח נשק גרעיני

 STATE PURCHASING ORGANISATION

ארגון האחראי לרכישת נשק עבור תעשיית הגרעין של איראן ועבור הכוחות המזויינים של איראן. לפי החשד, זה הארגון שרכש טילי סקאד עבור איראן מקוריאה הצפונית. 

אולי יעניין אותך גם