מרכז חלל על שם אילן רמון בטייבה

מרכז חלל חדשני – "מרכז חלל טייבה להנצחת זכר האסטרונאוט אילן רמון" נחנך היום, 23 באוקטובר, ‏בטקס חגיגי בטייבה. ‏

מרכז חלל חדשני - "מרכז חלל טייבה להנצחת זכר האסטרונאוט אילן רמון" נחנך היום (ג'), בטקס חגיגי בטייבה. המרכז הוקם על ידי משרד המדע והטכנולוגיה, בשיתוף משרד ראש הממשלה וקרן רמון, וישרת את תושבי אזור המשולש לצורכי לימוד, התנסות והעשרה בתחומי החלל והמדע.

הטקס התקיים במעמד שר המדע והטכנולוגיה הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, שהתייחס למחלוקות שהיו לפני מספר חודשים על קריאת המרכז על שם אילן רמון. "אילן רמון היה האסטרונאוט הישראלי הראשון בחלל והיה האסטרונאוט של כולם. בשבילי חנוכת מרכז בחברה הערבית היא הגשמת חלום. יש דברים שחזקים מכל פוליטיקה וזו ההבנה שאנחנו כאן ביחד בונים חברה ומדינה אחת. אנחנו גאים בכך שבעזרת המרכזים האלו אנו מביאים את שפת המדע והשלום לכל חלקי הארץ". שמו של המרכז נותר ללא שינוי ועל פי התכנון המקורי בהחלטת ממשלה להנצחת האסטרונאוט אילן רמון.

המרכז הוא חלק משורה של מרכזי מדע שהקים משרד המדע והטכנולוגיה ביישובי הפריפריה וביישובי החברה הערבית. המשרד חנך השנה מרכז חלל דומה בישוב ירכא ושני מרכזי מדע בישובים ערבים נוספים ומתכנן להקים עוד מרכזים. מטרתם של המרכזים היא להרחיב ולהעמיק את הידע המדעי-טכנולוגי בקרב תושבי אזור המשולש בכל הגילאים, וכן להקנות לצעירים כלים וסיוע שיאפשרו להם להשתלב בתחומי המדעים. המרכז מצויד במיטב הציוד הדרוש להפעלות תכניות מדעיות בתחום החלל כגון פלנטריום, טלסקופ שמש, טלסקופ אופטי ומקרן כוכבים. בראש המרכז יעמוד מנהל מרכז פיס בטייבה תלאווי מועתז. המרכז הוקם בתמיכת הקרן הממשלתית להנצחת אילן רמון ותרומה של הקאדי מוחמד תלאוי.

בטקסו נאמו גם יו"ר הוועדה הממונה בטייבה פאיק עודה, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי במשרד ראש הממשלה אימן סייף ומנהל המרכז הישראלי למצוינות בחינוך שייקה שפריר.

אולי יעניין אותך גם