מפקד חדש לממר"ם

סא"ל חנן איסרוביץ' ימונה למפקד יחידת המחשוב של צה"ל. תא"ל איילת חכים תפרוש בקרוב מצה"ל ובראש לוט"ם יחליף אותה אל"מ דני ברן

מפקד חדש לממר"ם

יחידת המחשוב של צה"ל, ממר"ם, מקבלת מפקד חדש: סא"ל חנן איסרוביץ' ימונה למפקד היחידה, במקומו של אל"מ נועם רוזנפלד, מפקד ממר"ם הנוכחי, שימונה לראש מחלקה באגף התיקשוב. שני המינויים עברו את אישור הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, וצפויים להתבצע ככל הנראה בקרוב.

רוזנפלד עוזב את יחידת ממר"ם לאחר כשלוש שנים בתפקידו. הוא הגיע לממר"ם לאחר שפיקד על יחידת שוהם, האחראית על פיתוח מערכות מידע לניהול משאבים. קודמתו בתפקיד של רוזנפלד, תא"ל אילה חכים, צפויה לפרוש בקרוב מצה"ל לאחר כ-30 שנות שירות, ולאחר שסיימה את כהונתה כמפקדת יחית לוט"ם - היחידה לתקשוב וטכנולוגיות מידע. חילופי התפקידים יתבצעו כנראה באביב הקרוב.

את חכים יחליף בתפקיד מפקד לוט"ם, אל"מ דני ברן, שיועלה עם מינויו לדרגת תא"ל. לוט"ם הוא בית התוכנה והתקשורת הצה"לי - יחידה טכנולוגית, הפועלת להעצמת יכולות צה"ל על ידי פיתוח יכולות ופתרונות תיקשוב כלל צה"ליים, ואחראית לתפעול מערכי התיקשוב של צה"ל. לוט"ם מורכבת מכמה גופים ומכילה שני מערכי תפעול מרכזיים, האחד בתחום המיחשוב - ממר"ם, והאחד בתחום התקשורת, חושן.

לוט"ם מונה בקירוב 3,000 חיילים, קצינים ונגדים, ועוסקת בניהול מאות פרויקטים במקביל, ובעשרות פעילויות מחקר ופיתוח במקביל. ממר"ם מהווה את מרכז תשתיות המיחשוב של לוט"ם, ואחראית על פיתוח והפעלת מרכזי המחשבים, פיתוח מערכות תשתית המיחשוב והפעלת מערכות המידע המרכזיות של צה"ל.