מערכת ניהול משימות למגזר הבטחוני

מערכת ניהול משימות למגזר הבטחוני

bigstockphoto.com

מערכות לניהול משימות הם הדבר החם בתעשיה. מ- Asana של דסטין מוסקוביץ' (ממייסדי פייסבוק), המשך ב- Trello, וכלה ב- Slack  הסוחפת את צוותי הפיתוח ברחבי העולם. אבל מה עם מי שלא יכולים להשתמש בפלטפורמות הענן הללו? מה עם מי שהמידע שלהם חשוב מידי מכדי שישמר על שרתים עלומים באחד מקצות תבל? האם דינם להמשיך לתבוע בתוך ים המידע- בין הקלנדר, למסמכי הוורד והאקסלים? האם אין אפשרות לעשות סדר בכל הסיפור הזה?

בשנה האחרונה פיתחנו מערכת חדשה בשם HRM (High, Root, Me), שהרעיון שלה פשוט במיוחד. לקחת את היתרונות של מערכות ניהול המשימות המבוזרות, ולאפשר לאירגונים להתקין אותם על השרתים שלהם, בסביבות המאובטחות שלהם.

למעשה, מדובר במערכת שנולדה מתוך תפיסה של ניהול לשכות. אחת הבעיות בגופים גדולים היא היכולת לנהל משימות. במציאות היומיומית דיון רודף דיון, סיכום רודף סיכום והצורה בה המשימות יוצאות מתוך אותו הסיכום אינה מובנית. המעקב מסובך, הוידוא בעייתי, והסדר עלול ללכת לאיבוד.

כדי לשנות את זה, ניסינו לראות את העולם מנקודת המבט של מנהלי לשכות. חיפשנו איך להפוך את הטכנולוגיה לשקופה. איך להתלבש על שיטות העבודה הקיימות, ופשוט להבנות אותן. ובכן, הסיפור די דומה לאופן העבודה היום- כאשר מישהו קובע דיון, ומזמן אותו ביומן, המערכת לא רק תשלח דוא"ל למוזמנים, אלא היא תקים את הדיון במערכת, תאפשר להוסיף לו מצגות, מסמכים ועוד. בתוך הדיון עצמו היא פותחת מסמך לתיעוד הדיון, אותו היא מפיצה אוטומטית בין המשתתפים לאחריו כסיכום. כמוכן, היא מאפשרת מתן משימות ספציפיות מתוך הדיון ומאפשרת לממונים לעקוב אחר ביצוע המשימות בכל הרמות- כלומר, ניהול ב- High level.

החלק השני מתייחס לאופן העבודה הפנימי. רצינו ליצור Slack שיעבוד בתנאים שלנו- בשרתים פנימיים, מבודדים, כאלה שלעיתים אפילו לא מחוברים לאינטרנט. כדי להתמודד עם הדרישה הזו שילבנו פלטפורמת קוד פתוח היוצרת צ'אט אירגוני מאובטח ומאפשרת שיחה זורמת, באמצעים של 2016. בחלק האחרון, ה- Me, ייצרנו לכל עובד מסך פתיחה אישי המרכז את המידע על החידושים האחרונים, לוח הזמנים והמשימות הפתוחות שלו, כל זאת מתוך חלקי המערכת האחרים.

בפועל, לקחנו את הכלים המשמשים אירגונים במגזר הפרטי והכנסנו אותם אל המגזר הבטחוני. תוך שילוב שלבן ביכולת לנהל את המשימות. כך למשל יצרנו דשבורד המאפשר להבין מה מצב כל פרויקט, מאיפה הגיעה כל משימה ואפילו מהם המסמכים שהוצגו בדיונים שמהן הגיעו המשימות. בצורה זו יצרנו מערכת שיכולה לנהל את הפעילות, תוך שמירה על בידוד מהעולם החיצון והטמעת מערכת הרשאות היוצרת מידור בין החלקים השונים של האירגון, על פי דרישת הלקוח.

אך החלק המעניין ביותר ב- HRM הוא הגישה. יצרנו כאן פלטפורמת קוד פתוח שתמשיך לגדול ולהתפתח גם אחרי ההתקנה בחברה כזו או אחרת. הרעיון הוא ליצור פלטפורמה שתשחרר את המשתמשים בה מ- Vendor locking. בנינו מערכת שניתן לעשות בה שינויים והתאמות שכל אירגון בסדר גודל בינוני- גדול יודע לעשות אותם באמצעים שלו. החלטנו לעשות שימוש בכוח של הקהילה ולאפשר גם לאירגונים בטחוניים לעשות שימוש במערכות המתקדמות בשוק, מבלי לחשוף את מה שחשוב באמת.

שלושת חלקי המערכת:

http://github.com/linnovate.net/root

http://github.com/linnovate/root-me

http://github.com/linnovate/hi

קיסוס מכהן כ- CTO בחברת Linnovate, המפתחת את HRM.