מספנות ישראל בנו ספינות סיור לאזרבייג'ן

מדובר בפרויקט לבניית 12 ספינות למשמר החופים של המדינה, ובנוסף בנייה של שתי ספינות גדולות יותר ב-2017

מספנות ישראל בנו ספינות סיור לאזרבייג'ן

בזמן שישראל רוכשת 4 ספינות מגרמניה, חברת מספנות ישראל בונה ספינות לצבאות זרים. והפרויקט האחרון שנמצא בעיצומו הוא 14 ספינות לאזרבייג'ן. נזכיר כי מספנות ישראל התמודדה על בנייה של ספינות הסער 6 של חיל הים, כאשר אחת המטרות הייתה להפוך את ישראל לייצואנית של ספינות לחימה מסוגים שונים. לצד מספנות ישראל, גם תעשייה אווירית ורפאל לקחו חלק בפרויקט עם תתי מערכות.

מדובר בפרויקט שהחל ב-2004 בין מספנות ישראל לאזרבאיג'ן לבניית 12 ספינות למשמר החופים של המדינה. תחת ההסכם, מספנות ישראל ייצרו את הספינות באזרבאיג'ן. 6 ספינות ממודל Shaldag Mk V ועוד 6 ממודל OPV 62. הספינות כוללות גם מערכות נשק ישראליות. בנוסף, מספנות ישראל יבנו עוד שתי ספינות, 72 מטרים אורך, מסוג Saar Project 72 החל משנת 2017.

מערכות נשק

הספינה כולה היא פרי כחול לבן. מערכות הנשק כוללות משגרי 8 קנים של טילי ספייק מסוג Rafael MLS NLOS לטווח של 25 ק"מ עם 20 טילים בספינה. עמדות ירי נשלטות מרחוק מסוג 'טייפון' של רפאל, עוד שתי עמדות מסוג 'מיני טייפון' ומשטח נחיתה למסוקים. כמו גם מכ"מ של אלתא מסוג Elta SGRS EL / M-2228X, מערכות גילוי אופטיות ואלקטרוניות, מערכת בקרת אש ומערכת Toplite של רפאל ומערכת הטעייה מסוג Wizard גם של רפאל. [מקור].

ספינות מסוג OPV 62 נבנו בעבר לציים של יוון (3) ושל גיניאה (2).

צפו בסרטון של ביקור נשיא אזרבייג'ן במספנות

 

אולי יעניין אותך גם