מטוס התדלוק העתידי: חסכוני בדלק, ממריא ונוחת על מסלולים קצרים, כמעט חמקן

חיל האוויר של ארה"ב מתכנן להצטייד בעתיד במטוס תדלוק בן הדור הבא, שיוכל לתמוך בכלי טיס האמורים לתקוף מטרות באזורים מסוכנים 

מטוס התדלוק העתידי: חסכוני בדלק, ממריא ונוחת על מסלולים קצרים, כמעט חמקן

אילוסטרציה: לוקהיד מרטין

יצרנית המטוסים לוקהיד מרטין סבורה שהתשובה בידה, והיא מתכננת מטוס בעל מבנה חדיש ואפילו מהפכני, חסכוני בדלק, מסוגל להמריא ולנחות ממסלולים קצרים, בעל חתימת מכ"ם נמוכה ו'כמעט חמקן' - כל זאת בכדי להעניק למטוס גמישות מבצעית.

גנרל חיל האוויר קרלטון אברהרט, מפקד פיקוד הניוד האווירי, השיק את תכנית מטוס התדלוק העתידי KC-Z, שיהיה שונה לחלוטין ממטוסי התדלוק הקיימים מסדרת KC. בחיל האוויר מסבירים כי רוסיה וסין מפתחות מערכות טילי קרקע-אוויר מתוחכמות ונשק נ"מ חדיש כדי לסכל יכולות אמריקניות לפעול בתחומי האוויר שלהן. לפיכך יתחיל חיל האוויר בקרוב בתהליך הגדרת המטוס החדש. אבל בתעשיה  כבר מתכוננים:

לוקהיד מרטין מציעה מטוס תדלוק בתצורה שבה הכנפיים הן חלק מובנה מגוף המטוס לחיסכון בדלק ושיפור האווירודינמיות. כונסי האוויר של המטוס ימוקמו מעל לכנפיים, תכונה רצויה למטוס שמעביר כמויות גדולות של  דלק למטוסים אחרים. ה-BOOM  צינור התדלוק (מנור) יפעל במהירות רבה יותר ובבטיחות מרבית.

הדרישה המבצעית היא שהמטוס יוכל לפעול בבטחה בטווחים שבין 250 ל-500 מייל  מהאיום שאותו תוקפים המטוסים המתודלקים, ומחוץ לטווח טילי קרקע-אוויר מודרניים.

קנת מרטין, המהנדס הראשי של לוקהיד מרטין, הסביר לאוויישן וויק כי המבנה המיוחד של המטוס העתידי יפחית את חתימת המכ"ם שלו ויהפוך אותו למטוס 'כמעט חמקני'. לדבריו, לוקהיד מרטין מפתחת טכנולוגיה שתאפשר תדלוק מהיר וכמעט אוטומטי כדי לחסוך בזמן ולקצר את תהליך התדלוק, שהוא קריטי ורגיש מבחינת חשיפת המטוסים המתדלק והמתודלקים למכ"ם האויב. 

אולי יעניין אותך גם