לראשונה: רייתאון תציע לפולין את הפטריוט עם מיירט שרביט קסמים

זוכרים את מכרז ההגנה האווירית של פולין? זה שבסופו ארה"ב הזיזה בעדינות את רפאל כדי לפנות מקום למערכת הפטריוט? אז עכשיו פולין, כצפוי, מבקשת לרכוש פטריוט. והיא נותנת לרפאל פרס ניחומים - פולין תוכל לרכוש מיירט בשם SkyCeptor שהוא למעשה מיירט שרביט קסמים בכסות אמריקאית

לראשונה: רייתאון תציע לפולין את הפטריוט עם מיירט שרביט קסמים

Patriot is a long-range, high altitude, all-weather solution that has been rigorously tested more than 2,500 times with U.S. Army oversight under real-world conditions.- raytheon.com

לאחר שארה"ב הזיזה בעדינות את רפאל מהמכרז להגנה אווירית של פולין, זה היה רק עניין של זמן עד שמשרד הביטחון הפולני יבחר רשמית בפטריוט. באותה סאגה היו שמועות על כך שפרס הניחומים של רפאל יהיה שילוב שרביט קסמים כ-PAC-4 במערכת הפטריוט. והנה, התרחיש מתקיים. רק בשם אחר - SkyCeptor.

ביום רביעי האחרון זה קרה. שר הביטחון הפולני, Antoni Macierewicz, ביקש רשמית מארה"ב אישור לרכישת סוללות פטריוט. כך מדווח אתר upi.com. (מי שבכל זאת נשאר סקפטי, יכול לקרוא את ההצהרה הרשמית באתר en.mon.gov.pl).

לפי ההצהרה, פולין רוצה שמונה סוללות טילים עם אספקה החל משנת 2019. במסגרת העסקה רייתאון הציעה לפולין מיירט חדש, זול יותר, בשם SkyCeptor. מי שלא זוכר, SkyCeptor הוא המיירט של מערכת שרביט קסמים של רפאל בכסות אמריקאית.

לפי UPI, הבקשה תהיה תחת סיוע חוץ אמריקאי. זה לא אומר שארה"ב תממן את העסקה, אלא שפולין תוכל לקנות את הפטריוט במחיר שממשלת ארה"ב קונה אותו שהוא זול יותר מרכישה ישירה מרייתאון.

הכנסת עסקה תחת התג של 'סיוע חוץ' זו הדרך של התעשייה האמריקאית להתחרות עם תעשיות מקבילות בעולם מבלי לשנות את מחירון החברה. מכניסים את העסקה עם תג של סיוע חוץ, והמדינה הרוכשת מקבלת את המחיר שמקבלת ממשלת ארה"ב.