"לא לזלזל ולא להיבהל"

לקראת איומי ארגון אנונימוס לתקוף את ישראל ב-7 באפריל, מומחי סייבר אומרים שיש להגביר עירנות ולנקוט באמצעי זהירות

"לא לזלזל ולא להיבהל"

לא לזלזל אבל לא להיבהל. לא להיכנס לאדישות ולשאננות, אלא להגביר עירנות ולנקוט אמצעי זהירות. לא נראה שנשקפה  סכנה לתשתיות חיוניות במדינה – זו דעתם של אנשי מקצוע בתחום הסייבר נוכח איום ארגון אנונימוס לתקוף שוב את ישראל ב-7 באפריל.

אבי וייסמן, מנהל המכללה לאבטחת מידע ולמודיעין מידע SEE SECURITY  ויו"ר הפורום הישראלי לאבטחת מידע, לומד לקח ממתקפות אנונימוס בעבר: "בפעם הראשונה ההתקפה היתה בעצימות של 10 אחוזים, בפעם השניה בעצימות קטנה עוד יותר. ההתקפות שלהם היו בעיקר בתחומי DD0OS, מניעת שירות, או DEFACEMENT, כלומר שינוי חזות האתר הנתקף. במקום האתר המבוקש יראה הגולש דגל פלשתין או סיסמאות אנטי—ישראליות".

אבי וייסמן טוען שהוא ורבים אחרים בארץ העוסקים בתחום, יודעים מי האיש העומד בראש ארגון אנונימוס התוקף: "הוא מוסלמי, לא מהמזרח התיכון, הוא מוקף בכמה מאות או אלפי האקרים צעירים  ממדינות שונות, הם אינם האקרים רציניים".

מי האיש?

"לא אזהה אותו, כי בינתיים הוא איננו מהווה איום רציני, אז עדיף שלא נחשוף את זהותו".

אופיר חסון, מנכ"ל סייבר ג'ים, מתקן ההדרכה הגדול של חברת החשמל לסייבר ואבטחת מידע בחדרה, קורא למוסדות ולציבור "להגביר ערנות, לנטר את המערכות, לשמור על סיסמאות ולפנות לרגולטור האחראי לאותו מוסד או ארגון". חסון אומר כי ידוע שמדובר בארגון המונע מאידיאולוגיה אנטי-ישראלית, ואנשיו משום מה תמיד מכוונים את התקפתם לאותו תאריך, 7 באפריל.  "זה גל התקפות סייבר שכמוהו היה ויהיה בעתיד, חלק מסדרות של גלי מתקפות רשת, וגם ב-7 באפריל השנה אינני צופה התקפות הרסניות לתשתיות חיוניות בישראל".

אבי וייסמן מוסיף כי "למרבה הצער, מבחינת הגנת הסייבר מדינת ישראל איננה אור לגויים. ארגונים קטנים ובינוניים בארץ אינם מוגנים מספיק, ואילו משרדי הממשלה – למעט משרדי ראש הממשלה, החוץ והביטחון – גם הם במצב לא טוב מבחינת הגנת סייבר. ואמנם, חלקם נפגעו במתקפת הסייבר הקודמת של אנונימוס ב-2014. מצערת עוד יותר העובדה שבשנה שעברה, ב-7 באפריל, חלק ממשרדי הממשלה פשוט כיבו מחשבים וסגרו עסקים. מעציב מאוד שיש עוד היום מנהלים בישראל שפשוט אינם מאמינים באבטחת מידע. אבל אני משוכנע שבשבוע הבא ב-7 באפריל תהיה כוננות בחדר המצב של רשות ומטה הסייבר במשרד ראש הממשלה".

אנונימוס  ANONYMOUS, האנונימיים, האלמונים, הוא ארגון שהוקם ב-2003 כקהילה אינטרנטית של האקרים, שפעלו בשלבים: תחילה תקפו אתרי אינטרנט למטרות בידור ומתיחות ברשת. אחרי כן עברו למשחקי מחשב, 'התקדמו', נהפכו ל-HACKTIVISTS, תוקפי רשת, ועברו להתקפות מניעת שירות. אילו ב-2012  כבר הפילו אתרים של משרד המשפטים של ארה"ב, של ה-FBI ושל חברת הבידור והמוסיקה הגדולה יוניברסל מיוזיק. מעניין לציין שבתחילת 2015  יזמו פצחני אנונימוס פעילות רשתית נגד דאעש, ואף הפילו חשבונות פייסבוק וטוויטר של ארגון המדינה האסלאמית, בסיסמה  WE TARGET ISIS MEMBERS.

חברי אנונימוס נוהגים להצטלם כשהם חובשים מסיכות בדמותו של גאי פוקס, האנגלי שהעלה באש את בית הלורדים בלונדון ב-5 בנובמבר 1605 והוצא להורג. 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל