ישראל במפגש של פורום המדינות הדיגיטליות

ישראל חברה מ-2014 בפורום המדינות הדיגיטליות לצד בריטניה, דרום קוריאה, אסטוניה וניו-זילנד. המפגש השנה עסק העברות מידע פנים ממשלתיות, מדיניות Once Only שאוסרת על הממשלה לבקש מידע מסוים מאזרחים יותר מפעם אחת , שירותים אינטגרטיביים לאזרחים, הזדהות דיגיטלית בטוחה ורכש ממשלתי מקוון

ישראל במפגש של פורום המדינות הדיגיטליות

מקור: ממשל זמין

המשלחת הישראלית בראשות, דר' יאיר שינדל, ראש מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי ויאיר פראנק, ראש רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה, חזרה השבוע מכינוס שרים ומומחים של פורום המדינות הדיגיטליות ה- (Digital-5 (D5 שהתקיים בטאלין, אסטוניה.

במרץ 2014 חתם  מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר בשם ממשלת ישראל על מזכר הבנות עם בריטניה שעניינו הצטרפות לפורום המדינות הדיגיטליות המובילות (ה- D5), בו חברות מלבד ישראל גם בריטניה, דרום קוריאה, אסטוניה וניו-זילנד. מטרת הפורום היא קידום מדיניות דיגיטלית לאומית, תוך התייחסות לעקרונות הבאים: שירותים מוכוונים משתמש, סטנדרטים פתוחים וקוד פתוח, "שווקים פתוחים" (מדיניות רכש המעודדת תחרות), ממשל פתוח, קישוריות (תשתית אינטרנט מתקדמת), קידום לימודי תכנות במערכת החינוך, אוריינות דיגיטלית ומחויבות לשיתוף מידע. מפגש היסוד התקיים בדצמבר 2014 בלונדון ובמהלכו חתם המשנה למנכ"ל יוסי קטריבס בשם ממשלת ישראל על אמנת הפורום.

נשיא הרפובליקה של אסטוניה מר טומס הנדריק ליבס  (Toomas Hendrik Ilves) אירח את המשלחות השונות בכנס בטאלין, כמו גם ראש הממשלה האסטונית טאווי רייוואס (Taavi Rõivas), ואנדרוס אנסיפ (Andrus Ansip) סגן הנשיא לעניינים דיגיטליים באיחוד האירופאי. כמו כן השתתפו במפגש זה  פיטר דאן (Peter Dunne), שר הפנים של ניו זילנד; ג'ונג סופ צ'ונג (H.E. Jong Sup Chong), שר הפנים של הרפובליקה של קוריאה; לורד בריג'ס אוף הדלי (Lord Bridges of Headley), מזכיר פרלמנטרי למשרד הקבינט הבריטי.

המפגש השנה עסק בנושאים הבאים: העברות מידע פנים ממשלתיות, מדיניות Once Only שאוסרת על הממשלה לבקש מידע מסוים מאזרחים יותר מפעם אחת , שירותים אינטגרטיביים לאזרחים, הזדהות דיגיטלית בטוחה ורכש ממשלתי מקוון.

ראש מטה ישראל דיגיטלית, יאיר שינדל: "כחלק מהמאמץ של ישראל דיגיטלית להוביל טרנספורמציה דיגיטלית במרחב הציבורי, אנו רואים תפקיד חשוב לשיתופי פעולה בין לאומיים, הן ללמידה משותפת מהצלחות והכישלונות והן לשותפות בפרויקטים אסטרטגים. כך לדוגמה, יזמנו השנה את תכנית המובילים הדיגיטלים בה הכשרנו מנהלים בכירים מהמגזר הציבורי להובלת תהליכים דיגיטלים והזמנו את כל המדינות המשתתפות בפורום להשתתף בתכנית ב- 2016. אנו מברכים על השותפות של ישראל בפורום ומאמינים שזה יסייע לנו בהתמודדות עם האתגרים העומדים בפנינו.

ראש רשות התקשוב הממשלתי, יאיר פראנק: "בישראל קיימים כבר כיום מאות רבות של שירותים ממשלתיים מקוונים לאזרחים ובשנים הקרובות נפתח רבים נוספים. במפגש עם נציגי המדינות החברות ב 5D הצגנו את העשייה וכיווני הפעולה בהנגשת שירותים מקוונים לאזרחים ועסקים וכן את אתר gov.il  החדש שהינו פרי שת"פ עם הבריטים ונמצא בשלב הרצה. האתר החדש מיישם עקרונות מתקדמים של ממשק משתמש והנגשת מידע ושירותים לאזרחים.  כמו כן הצגנו שתי פעילויות מרכזיות בהם נעסוק בשנה הקרובה:

שדרת המידע מרכזית –   שתוף מידע מבוקר ומאובטח בין משרדי ממשלה שיאפשר מתן שירותים טובים יותר לאזרחים.

האזרח ב- 360 מעלות – פיתוח שירותים והצגת מידע מכלל משרדי הממשלה מנקודת הראות של האזרח מקבל השירות ולא של המשרד נותן השירות.

המטרה של ארגון ה- D5 היא שיתוף מערכות (קוד), חילופי ידע, שיטות עבודה וניסיון בין המדינות הדיגיטליות המובילות. המדינות החברות ב D5 יכולות ליזום ולנקוט בצעדים משמעותיים שיובילו ממשלות לפיתוח תחום השירותים המקוונים והדיגיטליים. הכנס בטאלין נערך בשיתוף עם האיחוד האירופי.

אולי יעניין אותך גם