'יום השואה הדיגיטלי' בישראל הסתיים בקול דממה דקה

למרות איומי ההאקרים הפרו-פלסטיניים, אף אתר ממשלתי לא נפגע במתקפת ה-7 באפריל של ארגון "אנונימוס". כמה אתרים של זמרים ישראלים נפגעו, אולם נזק ממשי לא התרחש

'יום השואה הדיגיטלי' בישראל הסתיים בקול דממה דקה

אילוסטרציה: Shutterstock

לא ברור מה יש להאקרים הפרו-פלסטיניים נגד עברי לידר, שלום חנוך או הדג נחש, אבל עובדה – אלו כמה מאתרי האינטרנט של ידוענים ישראליים שהותקפו במשך אתמול, ה-7 באפריל, היום שזו השנה השלישית מיועד לתקיפת סייבר רבתי של ארגון אנונימוס.

דוברת ממשל זמין, קרן קציר, מסרה כי אף לא אתר ממשלתי אחד נפגע ולא היתה חדירה לשום אתר אינטרנט ממשלתי. המתקפה לא גרמה נזקים משמעותיים לאתרים חשובים. נפרצו מאות אתרים פרטיים ופורסמו רשימות ישנות של בעלי חשבונות אשראי. לעומת זה, נתקלה המתקפה הפרו-פלסטינית במתקפת-נגד של האקרים ישראלים, חברי ארגון   ISRAEL ELITE FORCE -  IEF, שהשיבו מלחמה שערה וחסמו כמה וכמה אתרים איסלאמיים רדיקליים אנטי-ישראליים ופרצו למחשבים של פעילים באנונימוס.

על פי ממשל זמין "היערכות מוקדמת ומיומנת של ממשל זמין הביאה להצלחת הבלימה של התקפות הסייבר היום ומתן שירות ממשלתי רציף ומלא לאזרחים ברשת. ממשל זמין הדף התקפות רשת שעיקרן היה מסוג DDOS  מניעת שירות, נסיונות להשחתת אתרים ונסיונות להזלגת מידע מתוך אתרים החוצה.

ארגון מתא"מ (תיאור אירועי אבטחת מידע) כינס כ-20 מתנדבים במשך היום לעיקוב אחר האירועים, ומסר כי "שיעורי  התקיפה כשלו למעשה. נחדרו אתרי אינטרנט קטנים ללא כל חשיבות לאומית".

מי בכל זאת הותקף בישראל? כאמור, שלום חנוך, עברי לידר, הדג נחש, האתרים של  מרצ ושל המרכז הישראלי למצויינות,  ונרשמו ניסיונות לא מוצלחים לפרוץ את אתר רשות שדות התעופה על ידי האקרים ממרוקו ומסעודיה.

באתר המרכז הישראלי למצויינות הזדהו הפצחנים בשםUNITED ISLAMIC CYBER FORCE   -  #OPISRAEL   , ואילו באתר של שלום חנוך נכתב HACKED BY ANONGHOST    שהוא שם נרדף לאנונימוס. התוקפים השמיעו גם קטע וידיאו שבו נאמר: "אזרחי העולם הקשיבו, אנו מענישים את ישראל על פשעיה נגד הפלסטינים, עלינו להגן על העולם מפני פשעי הציוניים".

תוקפי הנגד הישראלים  גילו יותר הומור: אחד מהם, שכינויו BUDDHAX , פרסם מסמך ובו כתובות אי-מייל, שמות ומידע נוסף על האקרים מארגון אנונימוס, והודיע כי אתמול התברר שוב "עד כמה קל לחשוף את ההאקרים האנטי-ישראליים. אולי עכשיו הם יחשבו שנית לפני שיתקפו שוב את ישראל". ואילו הפצחן הישראלי שכינויו 0404 כתב פשוט ש"ההאקרים הפרו-פלסטיניים של אנונימוס הם לא רציניים ואינם בבחינת איום. הם טובים בדיבורים אך קטנים ב-HACKING".

ומה אומרים המומחים?

פרופ' אהרון פרידמן, ראש מרכז המאיצים באוניברסיטת אריאל: "יש מרחק גדול בין ההכרזות של אנונימוס לבין המציאות, ולכן לא היתה סיבה לבהלה. ישראל נחשבת למעצמה בתחום הסייבר, ורוב משרדי הממשלה מוגנים היטב. יש לדעת שיש ישראלים שמשתפים פעולה עם אנונימוס, ומי שמשתתף במתקפת סייבר וגורם נזקים מבצע עבירה פלילית שדינה מאסר".

פרופ' אלוף (מיל') יצחק בן ישראל, ראש מרכז הסייבר באוניברסיטת תל אביב: "הנזק השנה פחות מזה של אשתקד. לאנונימוס לא היתה ברירה אלא להודיע מראש מה יתקפו כדי שיצטרפו אליהם עוד ועוד האקרים, ולכן היינו מוכנים כאן ואתרי המדינה לא הותקפו. מדינת ישראל מאורגת ומוגנת מפני התקפות כאלו, ולכן הנזק בטל בששים. אולם כדאי לכל אזרח לזכור שהיום כל מי שמחזיק בידו מכשיר המקיים קשר חיצוני כמו סמארטפון מחזיק למעשה מחשב, והוא עלול להיות קרבן לתקיפת רשת. על פי החלטת הממשלה נמצאת עתה בתהליך הקמה רשות סייבר לאומית, וזה יסייע בעתיד לבלום ולהדוף התקפות רשת". 

אבי ויסמן, מנהל ביה"ס לאבטחת מידע ולמודיעין מידע: "היו כמה עשרות התקפות, אבל בסך הכל - חלש. אנשי סייבר אמיתיים ואנשי אקדמיה בארצות השכנות, ויש כאלו, אינם מעוניינים להיחשף למודיעין הישראלי ולכן לא הצטרפו לתקיפות. ומי שתקפו, או ניסו לתקוף, הם האקרים צעירים שלמדו מעט האקינג והם בעלי יכולות מועטות. מה שעשו היה פחות מאשר בשנה שעברה וכלל לא דומה למה שהכריזו שיעשו". 

אולי יעניין אותך גם