טנק 2.0 של הרוסים

הרוסים מציגים: טנק 2.0, גם מגן על עצמו וגם מסייע באש לכוחות שכנים 

מומחה שריון רוסי הציג בפני עמיתים בארה"ב קונספט חדש של טנק, המצוייד בכוח אש עוצמתי במיוחד, ומסוגל גם להגן על עצמו ועל ציוותו וגם לסייע באש לכוחות טנקים רגילים וחי"ר בשדה הקרב.    

הטנק הרוסי 2.0 הוא מערכת נשק רבת-עוצמה, הכוללת צריח שבו זוג תותחים אוטומטיים 30 מ"מ, ארבעה משגרי טילים מדגם ATAKA,  מקלע 7.62 ושני מטולי רימונים אוטומטיים – כל זה על טנק אחד, המורכב על שילדה של טנק המערכה T-72.

את הטנק החדיש הציג בשבוע שעבר רוסלאן פוחוב,  ראש המכון לבחינת אסטרטגיות וטכנולוגיות במוסקווה (CAST), באוזני חוקרי מכון החשיבה בתחומי מדיניות בוושינגטון. המומחה הרוסי פוחוב הסביר לאמריקנים כי הטנק 2.0 משמש בתפקיד כפול בשדה המערכה: הוא מסוגל להגן על עצמו ועל ציוותו הגנה פסיבית ואקטיבית מפני תקיפות טילי נ"ט של חיילי חי"ר, וגם לסייע באש לכוחות טנקים וחי"ר שכנים באמצעות טילי נ"ט.  "אפילו אם הטנק שלך מוגן באמצעות שריון  מושלם", אמר פוחוב, "ואפילו אתה מוגן בטנק אקטיבית ופסיבית, תחסוך מעצמך פגיעה אחת, אולי שתים. אבל אם הטנק ייפגע חמש פעמים, בסופו של דבר הוא מחוסל. לכן יש היום צורך בסוג חדש של טנק, תפיסה חדשה של הפעלת רק"ם – כלים בעלי כוח אש עצום.  לדבריו, הטנקים המודרניים מוגנים "פחות או יותר" ממטולי רימונים ומטילי נ"ט, אלא שהדגמים החדישים של אלו מסוגלים לחדור לשריון העבה ביותר המצוי כיום בעולם.

הכלי החדש 2.0 נבנה על בסיס לקחים שלמדו הרוסים באפגניסטן ובצ'צ'ניה, שם נפגעו טנקים מעמדות אש ברכסי הרים ומקומות עליונות של בתים באזורים אורבניים, והטנק לא מסוגל היה לירות לגובה.  הטנק החדיש 2.0, מבטיח המומחה הרוסי, חמוש בשילוב של טילים ואש תותחים אוטומטיים, וזו ההגנה הטובה ביותר נגד ירי נ"ט. 

אולי יעניין אותך גם