חשש: דגם חדיש וקטלני של רקטת RPG נמצא בידי חיזבאללה

מדובר ברקטה RPG-30 המסוגלת להתגבר על אמצעי המיגון הנמצאים בטנק המרכבה סימן 4, על ידי שיגור טיל דמה

האם הדגם החדיש והקטלני ביותר של הרקטה הרוסית נגד שריון הגיע לחיזבאללה? בישראל מנסים לאמת ידיעות על כך שהארגון השיג כמות "מסוימת" של הרקטה מדגם RPG-30. הרוסים תכננו את הדגם החדיש כדי להתגבר על שריון "מיוחד" כמו זה בו מצויד טנק המרכבה סימן 4 של צה"ל. מדובר בשריון ראקטיבי כבד וגם במערכות מיגון אקטיביות.

הרוסים חשפו לפני מספר שנים נשק אנטי טנקי חדיש שלדבריהם תוכנן להתמודד עם מערכות מיגון כמו זו שפותחו בישראל. כיום מגינים על טנקים ורכבים משורינים באמצעות מיגון פעיל. אלו מעין קופסאות עם חומר נפץ. כאשר הן נפגעות על ידי טיל או רקטה הפיצוץ של חומר הנפץ מסיט את הטיל או הרקטה ונמנעת חדירתם לתוך כלי הרכב. מיגונים אלה יעילים אבל יש להם מיגבלות רבות.

ה-RPG-30 היא רקטה נגד טנקים עם חידוש מהפכני. ממש לפני שהרקטה משוגרת יוצא מהמשגר טיל דמה. זה גורם למערכת ההגנה האקטיבית של הטנק לפעול ואז משוגרת הרקטה האמיתית. מומחים מעריכים כי האר.פי.ג'י-30 מסוגל לחדור פלדת שריון בעובי של 65 ס"מ.

ברפאל החליטו ללכת צעד אחד קדימה. החברה פיתחה את המערכת המתקדמת ביותר בתחום הזה בעולם שזכתה לשם "מעיל רוח". על הטנק או הנגמ"ש מתקינים מערכת מכ"ם בעלת כיסוי של 360 מעלות. המכ"ם הזה קולט את האיום המתקרב, טיל נגד טנקים או רקטה. המכ"ם קובע את המסלול המדויק של האיום ואז המערכת משגרת לעברו 17 רסיסי מתכת מיוחדים שאחד מהם לפחות אמור לפגוע בטיל ולהשמידו.

גם התעשיה הצבאית מפתחת מערכת דומה שזכתה לשם "חץ דורבן". גם זו אמורה לחסל את הטיל או הרקטה של האויב לפני שהיא פוגעת בכלי הרכב המשורין.

 

אולי יעניין אותך גם