חיל האוויר הטורקי הפיל מטוס קרב רוסי בגבול עם סוריה

על פי הודעת ממשל טורקיה, המטוס חדר לשטח האווירי הטורקי ולא נענה לקריאות. מטוסי F-16 טורקיים יירטו את המטוס הרוסי, מדגם סוחוי 24. הטייסים הצליחו לנטוש את המטוס לפני שהתרסק

חיל האוויר הטורקי הפיל מטוס קרב רוסי בגבול עם סוריה

אזור התרסקות המטוס הרוסי (צילום מסך)

תקרית בגבול טורקיה-סוריה: מטוס קרב רוסי מדגם סוחוי 24 יורט על ידי מטוסי קרב טורקיים מדגם F-16, לאחר שזה ככל הנראה חצה לשטח האווירי של טורקיה. ברוסיה מאשרים כי המטוס שהופל שייך להם אולם טוענים כי "הוא לא נכנס לשטח האווירי הטורקי". באנקרה מאשימים כי המטוס לא ענה לקריאות פקחי האוויר ולכן יירטו אותו.

ראש ממשלת טורקיה הורה לבכירי משרד החוץ הטורקי לקיים התעייצויות עם חברי ברית נאט"ו, בו חברה גם טורקיה, עם נציגי האו"ם ועם מדינות נוספות בעקבות התקרית והאירועים האחרונים בגבול טורקיה סוריה. כזכור, הרוסים החלו לפעול בסוריה באוויר, ובהמשך גם ביבשה, בספטמבר האחרון. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי מדובר במבצע שמטרתו לסייע להשיב את היציבות במדינה ולהילחם בארגון דאעש. בפועל, תקיפות רבות של הרוסים מתרכזות דווקא בכוחות המורדים הפועלים נגד אסד והצבא הסורי.

הדיווחים האחרונים מסוריה, על ידי כלי תקשורת ערביים, טוענים כי לאחרונה שותפו בקרבות גם כוחות קרקע רוסיים שהוצבו במדינה, וכי הרוסים הציבו טנקים מתקדמים סביב שדה תעופה באזור חאלב.

אולי יעניין אותך גם