ועדת השחרורים בארה"ב הודיעה: אחרי 30 שנה ישוחרר ג'ונתן פולארד

המרגל היהודי האמריקאי, ג'ונתן פולארד, שנידון בשנת 1987 למאסר עולם בגין ריגול למען ישראל, ישוחרר לאחר 30 שנות מאסר. על פי תנאי שחרורו - הוא לא יוכל לצאת מגבולות ארה"ב במשך חמש שנים. פרקליטיו אמרו עם זאת כי לנשיא אובמה האפשרות לקצר את התקופה

ועדת השחרורים בארה"ב הודיעה: אחרי 30 שנה ישוחרר ג'ונתן פולארד

אחרי 30 שנה בכלא האמריקאי, ג'ונתן פולארד, המרגל היהודי בדרך הביתה: ועדת השחרורים האמריקנית הודיעה כי פולארד ישוחרר ב-20 בנובמבר 2015, לאחר כשלושים שנות מאסר. פרקליטיו אישרו כי בהתאם לתנאי שחרורו יהיה פולארד חייבר להישאר בתחומי ארה"ב בחמש השנים הקרובות. הם ציינו עם זאת כי לנשיא אובמה תהיה האפשרות לקצר את התקופה.

פולארד נעצר בשנת 1985 לאחר שנתגלה כי קצין המודיעין הימי היהודי העביר מידע ביטחוני לסוכנים ישראלים. פולארד הורשע ונדון למאסר עולם בשנת 1987. רק לאחר כעשור, בסוף שנות ה-90 של המאה שעברה, החלו גורמים בממשלת ישראל לפעול להביא לשחרורו, לאחר ששנים סירבו לקחת אחריות על מצבו. שרי ממשלה רבים ביקרו אותו בבית הכלא ופעלו מאחורי הקלעים להביא לשחרורו, אולם בארה"ב סירבו לשמוע על כך.

העיתון האמריקני "הוול סטריט גקורנל" מדווח כי על פי עורכי דינו של פולארד ועדת השחרורים קיבלה את בקשת החנינה של פולארד פה אחד, זאת לאחר ששנה שעברה דחתה אותה על הסף. על פי העיתון, להחלטה הפעם אין קשר להסכם הגרעין שנחתם באמצע החודש עם איראן - טענה שנשמעה בכלי תקשורת שונים בארה"ב בימים האחרונים מעאז החל גל השמועות על שחרורו האפשרי של המרגל היהודי.

 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות